Trwa ładowanie...

Maspex przejmuje bułgarską markę. Polska firma inwestuje w wodę mineralną

Polska firma przejęła markę naturalnej wody mineralnej Velingrad. Kupiła również zakład produkcyjny w Bułgarii. Rynek wody butelkowanej w Bułgarii jest zdominowany prawie całkowicie przez bułgarskich producentów. Mimo tego Maspex widzi w nim potencjał.

Maspex przejmuje bułgarską markę. Polska firma inwestuje w wodę mineralnąŹródło: Wikimedia Commons CC BY, fot: Ralf Lotys (Sicherlich)
d2m5jt2
d2m5jt2

- Wchodzimy w nowy dla nas segment na rynku bułgarskim - segment, który rośnie i nadal będzie się rozwijał. Podobnie zainwestowaliśmy w ubiegłym roku w Rumunii, gdzie zakupiliśmy wodę Rio Bucovina i była to bardzo dobra decyzja – stwierdził Krzysztof Pawiński, prezes zarządu Maspex.

Polski producent kupił spółkę Aquarex AD, a wraz z nią zakład produkcyjny. Jak podaje Maspex, woda pochodzi ze źródeł w Velingradzie - malowniczym kurorcie w Rodopach - najczystszych ekologicznie górach w Bułgarii i jednym z największych ośrodków SPA tym kraju.

Polska firma działa w Bułgarii od 1998 r. i obecna jest z markami: Queen’s oraz Tedi - odpowiednik soków Kubuś. Jak zaznacza, jest tam wiceliderem rynku soków, nektarów i napojów.

- W Bułgarii wypracowaliśmy bardzo silną pozycję w segmencie soków i napojów, należy do nas prawie 20 proc. rynku i woda doskonale uzupełni naszą ofertę. Będziemy w ten obszar inwestować – zarówno w zakład produkcyjny, jak również w sprzedaż.
Rynek wody butelkowanej w Bułgarii jest jednak zdominowany niemal w całości przez bułgarskich producentów.

d2m5jt2

Właściciel Maspexu o prawie wodnym: Nie jest wstydem popełnić błąd, wstydem jest w nim trwać:

Dla polskiej firmy to jednak rynek perspektywiczny. "Rocznie wzrasta około 5 proc., a estymacja przyrostu do 2021 roku wynosi 11 proc." – czytamy w komunikacie Maspeksu.

Obecnie spożycie na mieszkańca wynosi 70 litrów rocznie. Od marca 2015 do lutego 2016 butelkowaną wodę chociaż raz zakupiło ok. 70 proc. bułgarskich gospodarstw domowych.

Produkty Maspeksu trafiają do ponad 50 krajów na całym świecie. W 2016 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży osiągnęły poziom 4,27 mld zł.

Do polskiej firmy należą takie marki, jak: Tymbark, Kubuś, Lubella, Łowicz, Krakus, Kotlin, Puchatek, Ekland, DecoMorreno, Cremona, La Festa i Plusssz.

d2m5jt2
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2m5jt2

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj