McDonald's w tarapatach. Gigant chce zmieniać ceny
Na początku 2025 roku McDonald's doświadczył największego spadku przychodów od czasów pandemii. Ten gigant w branży fast food planuje wprowadzenie znaczących zmian, mających na celu poprawę obecnej sytuacji. Marka zamierza dostosować ceny oraz rozpocząć nową kampanię wizerunkową.
W pierwszym kwartale 2025 roku przychody McDonald's w Stanach Zjednoczonych zmniejszyły się o 3,6 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2024. Tak niekorzystne dane firma odnotowała po raz pierwszy od pięciu lat, co zauważył niemiecki portal karlsruhe-insider.de.
„Obecnie coraz więcej rodzin musi dokładniej kontrolować swoje wydatki, analizując każdą decyzję o zakupie. Dla wielu osób nie istnieje inny wybór, jak tylko starannie rozważać swoje faktyczne potrzeby. Oczywiście, najpierw oszczędności dotykają wydatków, które są mniej konieczne” - podaje serwis.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
O włos od tragedii w Olsztynie. Z sufitu spadło prawie pół tony gruzu
McDonald's opracował strategię, która ma na celu odwrócenie niekorzystnych trendów. Firma planuje wprowadzić nowe materiały promocyjne oraz uczynić swoje lokale bardziej atrakcyjnymi miejscami pracy. Dostosowane do obecnych realiów mają być również ceny - wskazuje karlsruhe-insider.de.
Największa restauracja McDonald's
Pomimo napotkanych wyzwań, sieć niedawno otworzyła swoją największą restaurację. Znajduje się ona na lotnisku Son San Juan w Palma na Majorce. Powierzchnia lokalu wynosi 1000 mkw.
W tej restauracji klienci mogą skorzystać z 40 kiosków cyfrowych i ośmiu stanowisk do składania zamówień, co ma usprawniać obsługę klientów. Dodatkowo, lokal oferuje obsługę kelnerską oraz kawiarnię McCafé. W nowym obiekcie zatrudniono prawie 200 pracowników, czyniąc go jednym z największych pracodawców w okolicy.