MCI liczy na wyjście ze spółki Invia na początku 2016 r.

Warszawa, 05.11.2015 (ISBnews) - MCI planuje wyjść z inwestycji w spółce Invia na początku przyszłego roku i rozważa sprzedaż swojego pakietu innemu funduszowi lub upublicznienie firmy na giełdzie, poinformował prezes MCI Management Tomasz Czechowicz. Nie jest obecnie rozważane wyjście funduszu z inwestycji w Wirtualną Polskę.

"Rozmowy dotyczące naszego wyjścia z Invia są na zaawansowanym etapie. Nie sądzę, aby udało się zamknąć to w tym roku. Raczej spodziewamy się zrealizować wyjście na początku przyszłego roku. Myślę, że będzie to nasze rekordowe wyjście, biorąc pod uwagę wartość naszej początkowej inwestycji. Przypomnę, że w 2008 roku wydaliśmy na zakup udziałów w tej spółce 3,5 mln euro. Spodziewam się, że osiągniemy dwucyfrowy wskaźnik, gdyż inaczej nie opłaca się wychodzić funduszowi z tego typu inwestycji" - powiedział Czechowicz podczas konferencji prasowej.

Invia.cz jest liderem na rynku turystycznym on-line w Czechach, na Słowacji i Węgrzech. Oferuje sprzedaż wyjazdów turystycznych, rezerwację hoteli oraz biletów lotniczych.

Według Czechowicza, obecnie rozważane są trzy możliwości wyjścia z inwestycji w Invia: sprzedaż udziałów innemu funduszowi, poprzez IPO, lub sprzedaż akcji inwestorowi strategicznemu. "Dwie pierwsze możliwości wydają się najbardziej prawdopodobne, choć sytuacja na giełdzie w Warszawie nie motywuje nas do zrealizowania IPO - chyba, że nastroje się poprawią" - dodał Czechowicz.

Łącznie z Invią, fundusz planuje liczbę wyjść na 2 do 5 projektów w 2016 roku. "Myślę, że jesteśmy w stanie osiągnąć 1 mld zł środków płynnościowych i będzie to dobrą podstawą na przyszły rok" - dodał prezes.

"Liczymy na 2-3 nowe inwestycje w naszym funduszu EuroVentures o łącznej wartości do 500 mln zł. Myślę, że może być ta kwota nieco większa. Planowana rentowność netto EuroVentures szacujemy na 10-15%. Zakładamy również 3-5 nowych inwestycji w TechVentures przy rentowności 15-20%. Łączna kwota może osiągnąć wartość do 400 mln zł, a planowana rentowność tego funduszu to 15-20%" - oczekuje Czechowicz.

MCI planuje również 3-5 nowych inwestycji w CreditVentures i InternetVentures o łącznej wartości do 100 mln zł, przy planowanej rentowność netto na poziomie 5-10%. "Zakładamy również dywidendy z naszych spółek ABC Data, Indeks i PEM" - dodał prezes.

Wcześniejsza dywidenda z ABC i Indeks wyniosła łącznie 34 mln zł, a przepływ gotówkowy z tytułu dywidendy z PEM wyniósł 4 mln zł.

Czechowicz podkreślił również, że MCI miał możliwość rozłączenia inwestycji w Wirtualną Polską zrealizowaną wspólnie z funduszem Innova. "Decyzję tą pozostawiliśmy właściwie po stronie tego funduszu. Myślę, że im dłużej będziemy w tej spółce tym większą stopę zwrotu osiągniemy. Wydaje mi się, że Innova też raczej nie spieszy się z wyjściem z WP" - dodał Czechowicz.

MCI Management jest funduszem technologicznym działającym na zasadach venture capital, notowanym na GPW od 2001 r.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.