Milion piw w 15 minut. Tak tylko na Euro 2012

Tylko w przerwie finałowego meczu Euro 2012 Carlsberg sprzedał aż milion swoich piw. Dla koncernu browarniczego, który był sponsorem mistrzostw, impreza okazała się ogromnym sukcesem. Zarobiły też inne browary.

Obraz
Źródło zdjęć: © materiały prasowe

Z danych ujawnionych przez duńską firmę wynika, że sprzedaż piwa podczas mistrzostw w Polsce i na Ukrainie była wyższa o 40 proc. w porównaniu do wyników sprzed czterech lat w Austrii i Szwajcarii. Jak twierdzi koncern, tylko w trakcie 15-minutowej przerwy finałowego meczu Hiszpania - Włochy piwo Carlsberg kupiło ponad milion fanów piłki nożnej.

W komunikacie prasowym opublikowanym przez Carslberg Brewerie podkreślono, że mistrzostwa przebiły wielokrotnie ich pierwotne założenia sprzedaży. W znacznej mierze to efekt dużo większej frekwencji w strefach kibiców - tylko w polskich oficjalnych fan zonach bawiło się około 3 mln ludzi, którzy zebrali 20 ton plastikowych kubków po piwie. Carlsberg rozdał im też aż 300 tys. ...peruk ze swoim logo.

- Sprzedaż piwa na wszystkich ośmiu stadionach oraz w strefach kibica była o 40 proc. wyższa na jedną osobę niż podczas Euro 2008 - tłumaczy Carsten Buhl z Carlsberg Brewerie.

Konsumpcja była tak duża, że w kluczowym momencie w strefie kibica w Gdańsku jeszcze w fazie grupowej w trakcie meczu Włochy - Hiszpania zabrakło piwa. Dodatkowe dostawy doszły po godzinie.

Carlsberg zadowolona jest też z działań marketingowych. Ich reklamy widoczne były w milionach telewizorów na całym świecie. W wielu krajach pobito też rekordy oglądalności. W 47-milionowej Hiszpanii finałowy mecz oglądało aż 19 mln telewidzów, co stanowiło 90 proc. udziału w widowni.

Także inne browary skorzystały z Euro 2012. Nieco ponad trzytygodniowa impreza sprawiła, że spożycie piwa w Polsce wzrośnie w tym roku o 1-2 proc., czyli zwiększy się o 360-720 tys. hl. A wszystko przy, co by nie mówić, niezbyt słonecznym czerwcu.

Już w maju, w którym akurat pogoda dla browarów była idealna, w hurtowniach alkoholi pojawiły się problemy z niektórymi markami Kompanii Piwowarskiej. Największa firma browarnicza w Polsce zdecydowała, że wszystkie jej zakłady będą pracować przez 7 dni w tygodniu w systemie czterozmianowym przez 24-godziny na dobę.

- Mamy nieco osłabioną płynność w dostawach. Nowa butelka Lecha i kampania "Piąty stadion" zrobiły swoje - mówił nam w maju Paweł Kwiatkowski z Kompanii Piwowarskiej.

Z kolei Sebastian Tołwiński z Grupy Żywiec mówił "Rzeczpospolitej", że zamówienia ich marki Warka na czas Euro 2012 były o 30 proc. wyższe niż rok wcześniej. Piwo to jest oficjalnym sponsorem piłkarskiej reprezentacji Polski.

Wybrane dla Ciebie
Wcześniejsza emerytura dla tej grupy? "Pominięto nas"
Wcześniejsza emerytura dla tej grupy? "Pominięto nas"
Żabka przebiła Biedronkę i Lidla. Oto nowa propozycja dla klientów oddających butelki
Żabka przebiła Biedronkę i Lidla. Oto nowa propozycja dla klientów oddających butelki
Bank w Danii radzi, by wypłacać gotówkę. Podali kwotę
Bank w Danii radzi, by wypłacać gotówkę. Podali kwotę
Mały handel wymiera? Z ulic zniknęło tysiące sklepów
Mały handel wymiera? Z ulic zniknęło tysiące sklepów
Z drukowaną kartą pokładową do Ryanaira nie wejdziesz. Co na to UOKiK?
Z drukowaną kartą pokładową do Ryanaira nie wejdziesz. Co na to UOKiK?
"Słyszymy w lesie strzały". Tak gmina chce zakazać łowów
"Słyszymy w lesie strzały". Tak gmina chce zakazać łowów
Jak zwiększyć szansę na wygraną w Lotto? Matematyk podpowiada
Jak zwiększyć szansę na wygraną w Lotto? Matematyk podpowiada
Rzeczywistość po 1 listopada. Śmieci wysypują się z kontenerów
Rzeczywistość po 1 listopada. Śmieci wysypują się z kontenerów
Boją się rachunków. Ciepło dostarcza im spółka o. Rydzyka
Boją się rachunków. Ciepło dostarcza im spółka o. Rydzyka
Fala żywności z Ukrainy płynie do Polski. Wśród nich te produkty
Fala żywności z Ukrainy płynie do Polski. Wśród nich te produkty
Coraz większy problem w polskich firmach. Dotyczy głównie małych miast
Coraz większy problem w polskich firmach. Dotyczy głównie małych miast
Więcej niż na lokacie. Oszczędza tak już ponad 4 miliony Polaków
Więcej niż na lokacie. Oszczędza tak już ponad 4 miliony Polaków