MSZ ws. raportu "Państwo w mediach społecznościowych" (komunikat)
...
09.01.2014 | aktual.: 09.01.2014 16:08
09.01. Warszawa - MSZ informuje:
Minister spraw zagranicznych Radosław Sikorski jest najczęściej cytowanym przez użytkowników Twittera przedstawicielem polskiego rządu, a Ministerstwo Spraw Zagranicznych najczęściej retweetowanym polskim urzędem - wynika z raportu opublikowanego 9 stycznia przez Fundację ePaństwo.
W raporcie "Państwo w mediach społecznościowych" przebadano ponad 370 kont prowadzonych w mediach społecznościowych przez polskie urzędy, polityków, komentatorów, dziennikarzy, blogerów i osoby wypowiadające się na tematy polityczne.
Szef polskiej dyplomacji zajął pierwsze miejsce w kategorii "Najbardziej obserwowane twarze rządu" i "Najczęściej retweetowane twarze rządu", oznacza to, że informacje publikowane przez Radosława Sikorskiego dominowały wśród publikowanych ponownie przez innych użytkowników Twittera. W obu tych kategoriach w pierwszej trójce znalazł się też premier Donald Tusk. Wśród "Najczęściej retweetowanych twarzy rządu" czwartą pozycję zajął rzecznik MSZ Marcin Wojciechowski. W 2013 roku Radosław Sikorski był również najczęściej wzmiankowanym przedstawicielem gabinetu premiera Tuska na Twitterze oraz najczęściej wywoływał dyskusje.
Spośród polskich instytucji administracji centralnej Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP zajęło pierwsze miejsce w kategorii "Najczęściej retweetowany urząd", a wspólnie z Kancelarią Premiera znalazło się też w pierwszej trójce najbardziej obserwowanych, najbardziej aktywnych, najczęściej wzmiankowanych i najczęściej wywołujących dyskusje urzędów.
Podczas prezentacji raportu 9 stycznia 2014 r. w siedzibie Instytutu Spraw Publicznych w Warszawie odbyła się dyskusja o roli przedstawicieli rządu i urzędów w mediach społecznościowych. Dr Bartłomiej Biskup, zajmujący się marketingiem politycznym, podkreślił rolę Twittera jako medium, z którego korzystają liderzy opinii, zaś dr Agnieszka Łada z Instytutu Spraw Publicznych zwracała uwagę na to, że urzędy powinny dostosować przekaz i narzędzia używane w internecie do różnych grup docelowych.
Z raportu Fundacji ePaństwo wynika, że najpopularniejszym serwisem społecznościowym wśród urzędów administracji centralnej w Polsce jest Facebook (30 kont). Na drugim miejscu uplasował się YouTube (19) oraz Twitter (19). Pozostałe serwisy są używane rzadziej. Fundacja podkreśla jednak wyjątkowo dużą i rosnącą rolę Twittera w komunikacji państwa z obywatelami. Dlatego też swoje opublikowane właśnie badanie skoncentrowała na tym serwisie.
Dobry wynik w raporcie "Państwo w mediach społecznościowych" to nie pierwszy sukces polskiej dyplomacji w komunikacji internetowej. W lipcu 2013 r. anglojęzyczne kontro ministerstwa @PolandMFA w raporcie "Twiplomacy" zostało się na trzecim miejscu w kategorii "50 najlepiej połączonych przywódców światowych". Raport, przygotowany przez firmę Burson-Marsteller, obejmował aktywność w serwisie mikroblogowym Twitter 505 głów państw, szefów rządów, ministrów spraw zagranicznych i ich instytucji ze 153 krajów.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)
kom/ aja/