Trwa ładowanie...
d3srbj7

MSZ ws. raportu "Państwo w mediach społecznościowych" (komunikat)

...

d3srbj7
d3srbj7

09.01. Warszawa - MSZ informuje:

Minister spraw zagranicznych Radosław Sikorski jest najczęściej cytowanym przez użytkowników Twittera przedstawicielem polskiego rządu, a Ministerstwo Spraw Zagranicznych najczęściej retweetowanym polskim urzędem - wynika z raportu opublikowanego 9 stycznia przez Fundację ePaństwo.

W raporcie "Państwo w mediach społecznościowych" przebadano ponad 370 kont prowadzonych w mediach społecznościowych przez polskie urzędy, polityków, komentatorów, dziennikarzy, blogerów i osoby wypowiadające się na tematy polityczne.

Szef polskiej dyplomacji zajął pierwsze miejsce w kategorii "Najbardziej obserwowane twarze rządu" i "Najczęściej retweetowane twarze rządu", oznacza to, że informacje publikowane przez Radosława Sikorskiego dominowały wśród publikowanych ponownie przez innych użytkowników Twittera. W obu tych kategoriach w pierwszej trójce znalazł się też premier Donald Tusk. Wśród "Najczęściej retweetowanych twarzy rządu" czwartą pozycję zajął rzecznik MSZ Marcin Wojciechowski. W 2013 roku Radosław Sikorski był również najczęściej wzmiankowanym przedstawicielem gabinetu premiera Tuska na Twitterze oraz najczęściej wywoływał dyskusje.

d3srbj7

Spośród polskich instytucji administracji centralnej Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP zajęło pierwsze miejsce w kategorii "Najczęściej retweetowany urząd", a wspólnie z Kancelarią Premiera znalazło się też w pierwszej trójce najbardziej obserwowanych, najbardziej aktywnych, najczęściej wzmiankowanych i najczęściej wywołujących dyskusje urzędów.

Podczas prezentacji raportu 9 stycznia 2014 r. w siedzibie Instytutu Spraw Publicznych w Warszawie odbyła się dyskusja o roli przedstawicieli rządu i urzędów w mediach społecznościowych. Dr Bartłomiej Biskup, zajmujący się marketingiem politycznym, podkreślił rolę Twittera jako medium, z którego korzystają liderzy opinii, zaś dr Agnieszka Łada z Instytutu Spraw Publicznych zwracała uwagę na to, że urzędy powinny dostosować przekaz i narzędzia używane w internecie do różnych grup docelowych.

Z raportu Fundacji ePaństwo wynika, że najpopularniejszym serwisem społecznościowym wśród urzędów administracji centralnej w Polsce jest Facebook (30 kont). Na drugim miejscu uplasował się YouTube (19) oraz Twitter (19). Pozostałe serwisy są używane rzadziej. Fundacja podkreśla jednak wyjątkowo dużą i rosnącą rolę Twittera w komunikacji państwa z obywatelami. Dlatego też swoje opublikowane właśnie badanie skoncentrowała na tym serwisie.

Dobry wynik w raporcie "Państwo w mediach społecznościowych" to nie pierwszy sukces polskiej dyplomacji w komunikacji internetowej. W lipcu 2013 r. anglojęzyczne kontro ministerstwa @PolandMFA w raporcie "Twiplomacy" zostało się na trzecim miejscu w kategorii "50 najlepiej połączonych przywódców światowych". Raport, przygotowany przez firmę Burson-Marsteller, obejmował aktywność w serwisie mikroblogowym Twitter 505 głów państw, szefów rządów, ministrów spraw zagranicznych i ich instytucji ze 153 krajów.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)

kom/ aja/

d3srbj7
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3srbj7