Największa sieć sklepów w Polsce. Franczyzobiorcy wspomagani sztuczną inteligencją
Pomagają w znalezieniu miejsca na sklep, jego wyposażeniu i dostarczeniu towaru. Na start wystarczy tylko 5 tysięcy złotych, a sieć gwarantuje 15 tysięcy przychodu miesięcznie przez pierwsze pół roku. To możliwe, bo Żabka jako pierwsza sieć w Polsce wykorzystała w codziennej pracy sztuczną inteligencję.
Żabki są wszędzie – takie można odnieść wrażenie, spacerując po większości polskich miejscowości. Nic dziwnego – z siecią pracują już ponad 4 tysiące franczyzobiorców, a chętnych wciąż przybywa. I znów – nic dziwnego – skoro na start wystarczy tylko 5 tysięcy złotych, a sieć gwarantuje 15 tysięcy przychodu miesięcznie przez pierwsze pół roku działalności. Dodatkowym atutem są rozwijane przez Żabkę narzędzia pozwalające nie tylko na łatwiejsze zarządzanie sklepem, ale wspomagające także wybór najlepszego miejsca na ten sklep.
Triumfy święci też aplikacja dla klientów – Żappka – dziś jedna z najchętniej pobieranych na smartfony i znacząco wspomagająca sprzedaż.
Sztuczna inteligencja wskaże lokalizację
W branży spożywczej najistotniejsza jest lokalizacja sklepu – to wie każdy, kto pracuje w tym biznesie. Od niej zależy liczba klientów, rodzaj najchętniej kupowanego asortymentu i – co przecież najistotniejsze – wysokość zysków.
Franczyzobiorcy Żabki korzystają tu nie tylko z własnego doświadczenia, ale przede wszystkim z danych, które analizuje sztuczna inteligencja. Przy jej wsparciu badane są wszystkie wskaźniki, na podstawie których oceniany jest potencjał danego miejsca oraz potencjalne przychody, jakie może ono wygenerować. To najlepszy dziś sposób na wybór lokalizacji dla przyszłego sklepu.
Wykorzystanie AI powoduje, że trafność wyboru wynosi ponad 98 procent.
To dzięki temu sieć może realizować program "15 tys. zł gwarantowane przez pierwsze 6 miesięcy", dając franczyzobiorcom bezpieczeństwo minimalnego przychodu.
Mobilne zarządzanie sklepem
Jeśli jesteś przedsiębiorcą, to wiesz, że twój najcenniejszy zasób to czas. Wiedzą o tym też specjaliści z Żabki, dlatego sieć wprowadziła dla franczyzobiorców aplikację, która pomaga w zarządzaniu sklepem.
Frappka pozwala sprawdzić terminy dostaw, najważniejsze zadania na dany tydzień oraz dowiedzieć się o obowiązujących akcjach sprzedażowych.
Dodatkowo, w panelu aplikacji można sprawdzić, jak dany sklep wypada na tle konkurencji w regionie oraz zarządzać personelem poprzez dostęp do wyników programów motywacyjnych.
Technologia co dzień
Innym narzędziem, pozwalającym na oszczędność czasu, są w Żabce kolektory. To przenośne urządzenia skanujące, pozwalające na gromadzenie, przechowywanie i transmisję danych. Kolektorem można np. zliczyć towary zdejmowane z palety poprzez skanowanie ich kodów. Umożliwiają przeliczenie towaru podczas bieżącej sprzedaży. Są też niezbędne podczas inwentaryzacji.
System zarządzania sklepem dopełniają testowane właśnie w niektórych sklepach elektroniczne cenówki. Dzięki nim możliwe jest zarządzanie ceną, co – znów to, co najważniejsze – oszczędza czas. W sklepie nie ma potrzeby wymiany papierowych etykiet cenowych.
Marketing dostosowany do pogody
Klienci odwiedzają sklep najczęściej z zamiarem zakupu konkretnego produktu. Zadaniem sprzedawcy jest jednak zachęcenie ich, by kupili coś więcej. Można to osiągnąć przez odpowiedni przekaz marketingowy. Najlepiej, jeśli jest dostosowany do aktualnych potrzeb klienta.
Eksperci z Żabki wiedzą o tym doskonale i obecnie w ponad stu placówkach pilotażowo montują systemy digital signage, czyli ekrany wyświetlające treści dostosowane do potrzeb klientów. Te treści mogą się automatycznie dopasowywać do pogody, pory dnia. Efekty? Większa sprzedaż w sklepach, w których ekrany się pojawiły.
Wsparcie na każdym kroku
Znalezieniem miejsca na sklep w korzystnej lokalizacji, wynajęciem powierzchni oraz wyposażeniem zajmuje się sieć. To ogromne wsparcie na początek dla każdego franczyzobiorcy. Sieć wspiera też swoich partnerów w prowadzeniu sklepów na co dzień.
Służy temu Centrum Wsparcia Franczyzobiorców – to nowa jednostka organizacyjna wyposażona w narzędzia i wiedzę z zakresu obsługi różnych procesów biznesowych, o które na co dzień pytają klienci.
Firma prowadzi też szkolenia sprzedażowe, z technik obsługi klienta, zarządzania zespołem, podatkowych czy obiegu dokumentów. Zapewnia również wsparcie marketingowe i w obszarze IT. Ponadto franczyzobiorca w każdej chwili może zwrócić się o pomoc do partnera ds. sprzedaży, który pomoże w załatwieniu bieżących spraw.