Trwa ładowanie...

Neckermann Polska niewypłacalne. Zawiesza wszelką działalność

Jeszcze w poniedziałek Neckermann Polska uspokajał klientów, że sytuacja finansowa jest stabilna i biuro funkcjonuje bez problemu. W środę firma zawiesiła działalność. Podała, że jest niewypłacalna i zmierza złożyć wniosek o upadłość.

Neckermann Polska niewypłacalne. Zawiesza wszelką działalnośćŹródło: East News
d3hhtsz
d3hhtsz

Biuro podróżny Neckermann Polka poinformowało, że w najbliższych dniach ma złożyć do Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy wniosek o ogłoszenie upadłości. W oświadczaniu wprost informuje, że w związku z zaistniałą sytuacją zawiesza wszelką działalność operacyjną związaną ze sprzedażą w Polsce produktów turystycznych.

Jeszcze w poniedziałek, tuż po informacji o bankructwie brytyjskiego biura podróży Thomas Cook (właściciela polskiego biura) Neckermann Polska zapewniał, że jego sytuacja finansowa jako odrębnej spółki jest stabilna i biuro funkcjonuje bez problemu.

"Wszyscy polscy klienci Neckermanna, zarówno ci, którzy obecnie przebywają za granicą, jak i ci, którzy jeszcze nie wyjechali na swoje wakacje, będą realizowali swoje wyjazdy wakacyjne zgodnie z planem" - podało w poniedziałkowym oświadczeniu zarządu Neckermann Polska Biuro Podróży Spółka z o.o.

d3hhtsz

W środowym komunikacie podkreślono jednak, że "pomimo stabilnej kondycji finansowej (firma) nie może funkcjonować samodzielnie bez swojej spółki-matki".

Przedstawiciele mazowieckiego Urzędu Marszałkowskiego spotkali się już z władzami Neckermann Polska, by przedyskutować trudną sytuację biura podróży. Spotkanie miało miejsce z powodu problemów polskich turystów, których wyrzucano z zagranicznych hoteli.

"Zła i szkodliwa działalność naszych właścicieli i zarządu Thomasa Cooka spowodowała, że wymagana była podwójna płatność naszych klientów (pomimo iż opłaciliśmy już raz hotele, wpłacając pieniądze do TC). Miejsca w samolotach mieliśmy już wykupione, ale konieczność podwójnej opłaty, a także serwisu na miejscu spowodowała niemożność prowadzenia działalności operacyjnej" – napisał pracownik Neckermann Polska na jednej z wewnętrznych grup firmy na Facebooku, do której dotarł money.pl.

d3hhtsz

Zapytaliśmy UOKiK, czy w związku z poniedziałkowymi uspokajającymi komunikatami, klienci zostali wprowadzeni w błąd i czy Neckermannowi w związku z tym może grozić postępowanie.

- Jeśli któryś z turystów uważa, że został wprowadzony w błąd informacjami dotyczącymi sytuacji finansowej spółki może pozwać indywidualnie biuro podróży do sądu na postawie ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. O niewypłacalności lub problemach finansowych biur podróży najszybciej wiedzą organy wydające pozwolenia na działalność i zabezpieczenia - czyli w tym wypadku marszałkowie. Zazwyczaj w takich momentach informacja o ogłoszeniu upadłości jest mocno uzależniona od dynamicznej sytuacji rynkowej i problemów jednostki nadrzędnej, w tym wypadku zagranicznych spółek powiązanych – wskazuje Małgorzata Cieloch, rzecznik UOKiK w rozmowie z money.pl.

- Jeżeli touroperator ma jakieś problemy finansowe, to jego obowiązkiem jest skontaktowanie się z marszałkiem województwa. Jeśli ten uzna, że na którymś z etapów trzeba podać do publicznej wiadomości informację o trudnej sytuacji biura podróży, wówczas robi to - dodaje.

d3hhtsz

Jak wyjaśnia, Neckermann Polska poinformował marszałka woj. mazowieckiego, że nie reguluje swoich zobowiązań i to władze samorządowe są w tej chwili władne działać. - UOKiK nie wchodzi w tę relację. To jest uregulowane prawnie. Po to były te zmiany, aby marszałek województwa mógł bezpośrednio uruchamiać pewnego rodzaju działania, albo pochodzące z ubezpieczenia, albo z turystycznego funduszu gwarancyjnego – podkreśla Małgorzata Cieloch.

Urząd Marszałkowski poinformował że zna miejsca pobytu turystów korzystających z oferty biura i wraz z Allianz Partners - ubezpieczycielem Neckermanna - będą wspólnie sprowadzać klientów do kraju. Jest ich około 3,6 tys. w 29 krajach. - Wszyscy będą bezpieczni i spokojnie wrócą do kraju – zapewniają przedstawiciele urzędu.

Jak pisaliśmy w money.pl, klienci, którzy opłacili swój pobyt zagranicą, powinni zachować fakturę lub paragon. Dzięki temu otrzymają zwrot kosztów z funduszu gwarancyjnego

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d3hhtsz
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3hhtsz