Newsweek już tylko w sieci. I trzeba będzie zapłacić
Ostatni anglojęzyczny Newsweek wyjdzie 31 grudnia. Pod nazwą Newsweek Global będzie go można znaleźć tylko w sieci.
Newsweek Global ma być ogólnoświatowym wydaniem amerykańskiego tygodnika. Dzięki cyfrowemu formatowi ma trafiać do klientów mobilnych a zarazem opiniotwórczych. Jednocześnie od początku przyszłego roku gazeta znika z kiosków. Wydawca planuje publikację serwisu na zasadzie płatnej subskrypcji.
Już od 2010 redakcja Newsweeka rozwija portal internetowy, który powstał z połączenia czasopisma z serwisem informacyjnym The Daily Beast. Teraz przyszła pora na całkowite przeniesienie działalności wydawniczej do sieci.
- Obecnie 39 proc. Amerykanów poszukuje informacji w sieci (…) Według nas umożliwia to efektywne dotarcie do naszych czytelników za pośrednictwem kanałów elektronicznych – oznajmili dziś redaktor naczelna Newsweeka Tina Brown oraz prezes The Newsweek Daily Beast Baba Shetty.
Jednocześnie zastrzegają, że nie wpłynie to na poziom dziennikarstwa w serwisie. Tygodnik bowiem słynie z tekstów skierowanych dla bardziej wymagającego czytelnika.
The Newsweek Daily Beast nie ma wiele wspólnego z polskim wydaniem Newsweeka. Ten wydawany jest na licencji przez niemiecki koncern Ringier Axel Springer.