Niemcy: ukończono prace na autostradzie A12 do Polski
Główna trasa łącząca Polskę z Berlinem nie była ostatnio przyjazna dla kierowców, którzy stali często w korkach. Od czwartku po A12 można jeździć bez zakłóceń. Do dyspozycji są jednak tylko po dwa pasy w każdą stronę.
W artykule znajdują się linki i boksy z produktami naszych partnerów. Wybierając je, wspierasz nasz rozwój.
Modernizacja trasy będącej najważniejszym połączeniem drogowym stolicy Niemiec z Polską i Europą Wschodnią trwała pięć lat – przypomina „Berliner Zeitung”. Ostatnim remontowanym odcinkiem była 16-kilometrowa trasa między rozjazdem Spreeau a granicą z Polską.
„Na całej długości odnowiono nawierzchnię, zbudowano na nowo pięć mostów, a na poboczach posadzono drzewa i krzewy” – powiedziała sekretarz stanu do spraw transportu Brandenburgii Ines Jesse.
Inwestycja pochłonęła 69,3 mln euro, w tym z budżetu centralnego 66 mln euro, a z Unii Europejskiej 2,6 mln euro. Wkład finansowy wniosła też Brandenburgia.
Chociaż autostrada jest najważniejszą magistralą łączącą Niemcy z Europą Wschodnią, po której dziennie, powodując liczne zatory, przejeżdżają setki TIR-ów, A12 ma nadal jedynie po dwa pasy ruchu w każdą stronę.
Na dodanie po jednym dodatkowym pasie ruchu nie zgodziły się władze centralne Niemiec. Z ich szacunków wynikało, że z autostrady A12 dopiero w roku 2030 będzie korzystało co najmniej 3,6 mln ciężarówek zobowiązanych do płacenia myta. W rzeczywistości taką liczbę TIR-ów odnotowano już w 2017 roku.
A12 należy do korytarza Wschód-Zachód w transeuropejskiej sieci komunikacyjnej.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
W artykule znajdują się linki i boksy z produktami naszych partnerów. Wybierając je, wspierasz nasz rozwój.