Nietypowa akcja polskiego urzędu. Wymyślili wirtualnego influencera

MiKo to influencer, który promuje samorząd woj. wamińsko-mazurskiego. Jednak region postanowił zadbać o swój wizerunek w nowoczesny sposób. "Nie angażujemy agencji. Nie sięgamy po grafików. Pomaga nam w tym sztuczna inteligencja" - czytamy we wpisie urzędu.

Wirtualny influencer promuje Warmię i Mazury
Wirtualny influencer promuje Warmię i Mazury
Źródło zdjęć: © East News, Instagram | MiKo_Kopernik, Piotr Placzkowski

30.04.2024 19:13

MiKo nawiązuje do historycznej, prawdziwej postaci Mikołaja Kopernika, który, jak wskazuje urząd, przez większość życia był związany z Warmią. Dlatego też w budowaniu tożsamości wirtualnego influencera zostały wykorzystane elementy z biografii naukowca.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Ile można zarobić w Polsce na restauracji? Karol Okrasa w Biznes Klasie

Kim jest MiKo? Oryginalny pomysł na promocję Warmii i Mazur

Samorząd woj. warmińsko-mazurskiego postanowił "zaprosić" do współpracy wirtualnego influencera. Jest to MiKo, który na profilu MiKo_Kopernik na Instagramie promuje Fundusze Europejskie i region.

- Specyfika działania Instagrama jest szansą na budowanie wizerunku Funduszy Europejskich w nowy, niestandardowy i odmienny od urzędowego sposób - podkreśla Marcin Kuchciński, marszałek województwa.

"MiKo interesuje się kosmosem i ekonomią, ale też biega, jeździ rowerem i przede wszystkim korzysta ze wszystkich walorów Warmii, Mazur i Powiśla. Pokazywanie codziennego, aktywnego życia w naszym regionie ma za zadanie zbudować wokół wirtualnego influencera społeczność przyjaznych mu osób, które jednocześnie będą jego ambasadorami" - czytamy we wpisie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w serwisie LinkedIn.

Narracja na profilu wirtualnego influencera jest pierwszoosobowa, a profil ma lifestylowy charakter. MiKo opublikował swój pierwszy post na Instagramie pod koniec lutego 2024 r. W ostatnim z nich umieścił zdjęcie z przejażdżki rowerowej szlakiem Kopernika.

Samorząd ma nadzieje, że takie podejście uwiarygodni osadzenie MiKo w regionie i ekosystemie wartości, które chce promować. Są to m.in. zdrowe życie na Warmii i Mazurach, aktywność społeczna i sportowa, naturalne produkty czy regionalne atrakcje.

"Świetny pomysł" tuż przed ważną rocznicą

We wpisie czytamy, że adresatami profilu MiKo są głównie ludzie młodzi (powyżej 18. roku życia), którzy wśród odbiorców dotychczasowych działań dotyczących Funduszy Europejskich w regionie stanowią 9 proc. w grupie wiekowej 18-24, 23 proc. w grupie 25-34 i 26 proc. w grupie 35-44 (najliczniej reprezentowanej).

"Świetny pomysł na sięgnięcie po zaawansowane techniki i wpisanie ich w regionalny kontekst, dodatkowo przez rocznicy akcesji Polski do struktur UE" - skomentował Miłosz Babecki, medioznawca i specjalista w zakresie efektywnej komunikacji w mediach społecznościowych.

Jak już informowaliśmy w WP, 1 maja 2024 r. obchodzimy 20. rocznicę rocznicę przystąpienia do Unii Europejskiej. - Jesteśmy sercem Europy. Europa patrzy z dumą - stwierdził tuż przed tym wydarzeniem premier Donald Tusk.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (1)
Zobacz także