Nowy pomysł Obajtka. Orlen chce otworzyć samoobsługowy sklep
Orlen rusza z nowym projektem. Tym razem w planach są sklepy samoobsługowe, oferujące produkty pierwsze potrzeby: napoje, słodycze, przekąski, kosmetyki. Koncern bada rynek. Czy sieć Żabka ma się czego obawiać?
Koncern Orlen planuje rozpocząć pilotaż samoobsługowych punktów sprzedaży detalicznej dla produktów FMCG (produkty pierwszej potrzeby takie jak: napoje, słodycze, kosmetyki, środki czystości, alkohol, papierosy). Chodzi o asortyment stacji benzynowej, tylko bez tankowania. Koncern bada rynek i szuka partnerów.
W odpowiedziach na zapytanie, które można przesyłać do 3 października, Orlen liczy na zgłoszenia innowacyjnych rozwiązań przeznaczonych dla małoformatowych obiektów sprzedaży.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Największa afera giełdowa ostatnich lat? "Jeden tweet wystarczył i kurs się zawalił"
W dokumentach dotyczących zapytania czytamy, że koncern chce przejrzeć propozycje usług związanych z dostarczeniem oraz operacyjnym zarządzaniem samoobsługowym punktem sprzedaży dla swojej sieci.
W komunikacie spółki czytamy, że Orlen jest otwarty na współpracę z konsorcjum lub indywidualnym dostawcą, który zaproponuje kompleksowe rozwiązanie problemu, w tym także opracowanie projektu punktu sprzedaży jako niezależnej konstrukcji lub elementu już istniejącego budynku.
Samoobsługowy punkt sprzedaży to, w zamyśle spółki, miejsce, w którym klienci będą mogli dokonywać zakupów bez fizycznego udziału sprzedawcy. Orlen podkreśla, że ważnym elementem jest też możliwość pełnego dostępu do danych związanych z konceptem oraz zapewnienie kompleksowej obsługi operacyjnej.
Grupa Orlen to potęga nie tylko na rynku paliwowym. Multienergetyczny koncern posiada rafinerie nie tylko w Polsce, ale także w Czechach i na Litwie, oraz ok. 3,1 tys. stacji paliw w Polsce i poza jej granicami. Orlen inwestuje również w zielone technologie, planując do 2030 roku uruchomienie małego reaktora jądrowego SMR.
Nowo zaktualizowana strategia Grupy Orlen do 2030 roku przewiduje dynamiczny rozwój segmentu detalicznego. Działania te mają się przyczynić do zwiększenia oferty i rozbudowy sieci sprzedaży. U podstaw tej strategii leży dążenie do pozyskania nowych grup klientów poprzez szeroką, zintegrowaną ofertę pozapaliwową. Grupa planuje zainwestować około 320 mld zł do końca dekady. Skarb Państwa, będący głównym akcjonariuszem, wspiera te plany, posiadając 49,9% udziałów w Orlenie.