Orzeł Biały pracuje nad trzyletnim planem rozwojowym
27.08. Warszawa (PAP) - Orzeł Biały, spółka zajmująca się recyclingiem zużytych akumulatorów ołowiowych, przygotowuje plan rozwojowy na lata 2010-2013. Może on zostać ogłoszony na...
27.08.2010 | aktual.: 27.08.2010 13:23
27.08. Warszawa (PAP) - Orzeł Biały, spółka zajmująca się recyclingiem zużytych akumulatorów ołowiowych, przygotowuje plan rozwojowy na lata 2010-2013. Może on zostać ogłoszony na początku przyszłego roku. Firma planuje finansować inwestycje z dotacji i środków własnych uzupełnionych o kredyt.
"Nie udała się akwizycja Baterpolu, w związku z tym zarząd przygotowuje alternatywny program rozwoju. Za około pół roku, gdy będzie już gotowa dokumentacja projektowa i gdy będziemy już wiedzieć, czy otrzymaliśmy dotację, poinformujemy o szczegółach planu" - powiedział na konferencji prasowej prezes spółki, Zbigniew Rybakiewicz.
"Obecnie jesteśmy w fazie projektowej, wyboru lokalizacji i przygotowywania się do projektu budowlanego. Złożyliśmy wniosek o dotację, czekamy na jego formalną ocenę" - dodał.
Więcej szczegółów nie ujawnił. Wyjaśnił jedynie, że inwestycje finansowane mają być, poza pieniędzmi z dotacji, środkami własnymi uzupełnionymi o kredyt.
W styczniu zeszłego roku spółka poinformowała, że przejmie za 112,6 mln zł 100 proc. udziałów w Baterpolu od Impexmetalu. W marcu 2009 roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie wydał jednak zgody na transakcję, uzasadniając to faktem, iż po połączeniu na rynku przestałaby istnieć rzeczywista konkurencja.
Orzeł Biały podał w środę wyniki za pierwsze półrocze tego roku. Zysk netto wyniósł 18,5 mln zł, zysk operacyjny 21,5 mln zł, a przychody 145,9 mln zł.
Rok wcześniej, w analogicznym okresie, firma miała 1,4 mln zł straty netto, 2,1 mln zł straty operacyjnej i 83,4 mln zł przychodów. Na wyniki pierwszego półrocza 2009 roku wpływ miały jednorazowe koszty przejęcia Baterpolu (w efekcie zysk netto obniżył się o 5,1 mln zł).
Zyski za pierwszych sześć miesięcy 2010 roku były wyższe niż zyski za dwanaście miesięcy 2009 roku (wówczas wynik netto wyniósł 14,4 mln zł, a EBIT 18,8 mln zł).
"Wróciliśmy na drogę rozwoju i bardzo dobrych wyników. Można je traktować jako bazę do dalszego rozwoju w kolejnych okresach" - powiedział prezes.
Wskazał, że widoczna jest pozytywna tendencja na rynku motoryzacyjnym. Sprzedaż detaliczna "pojazdów mechanicznych, motocykli oraz części" wzrosła według GUS o 7,4 proc. w lipcu, o 8,5 proc. w czerwcu oraz 6,9 proc. w maju w ujęciu rok do roku. Rozwój branży pociąga za sobą wzrost sprzedaży akumulatorów.
"Nasycenie samochodami na rynku polskim wynosi zaledwie 60 proc. w porównaniu z rynkiem niemieckim. Przed nami nieuchronny wzrost, jeśli chodzi o rynek samochodów" - ocenia Rybakiewicz.
Orzeł Biały zwiększa gamę oferowanych produktów, kładąc jednocześnie nacisk na ich innowacyjność. W sierpniu tego roku Londyńska Giełda Metali zarejestrowała markę ołowiu Orła Białego, co umożliwia firmie handel ołowiem bezpośrednio na LME. (PAP)
morb/ ana/