PDA Kino Polska TV wzrosły na otwarciu w debiucie na GPW o 2,1 proc. (opis)

...

12.04. Warszawa (PAP) - Prawa do akcji spółki Kino Polska TV wzrosły na otwarciu w pierwszym dniu notowań na warszawskiej giełdzie o 2,1 proc., do 9,71 zł.

O 10.50 jeden papier spółki rośnie o 6,6 proc. i kosztuje 10,1 zł.

Spółka w niedawnej ofercie publicznej sprzedała 4 mln akcji, z czego 1 mln akcji w transzy małych inwestorów, a 3 mln akcji w transzy dużych inwestorów. Akcje Kino Polska sprzedawane były po 9,5 zł za sztukę.

Redukcja zapisów w transzy małych inwestorów wyniosła 90,9 proc.

"Jesteśmy bardzo zadowoleni z debiutu (...) mamy bazę do wzrostów" - powiedział podczas debiutu Bogusław Kisielewski, członek zarządu spółki.

Ocenia on, że krajowy rynek reklamy telewizyjnej jest w dobrej kondycji.

"Kino Polska ma 100 proc. obłożenie reklam, nie czujemy spadków. Cały rynek reklamy telewizyjnej jest w dobrej kondycji" - powiedział Kisielewski.

Zaznaczył, że w strukturze przychodów Kino Polska reklamy mają 18 proc. udział, natomiast abonament 80 proc.

W 2010 roku szacunkowe przychody spółki wyniosły 50,6 mln zł wobec 35,2 mln zł w 2009 roku, zysk EBIT 11 mln zł wobec 7,5 mln zł, a zysk netto 9 mln zł wobec 6,1 mln zł.

Pozyskane z emisji pieniądze spółka chce przeznaczyć na rozwój oferty programowej, inwestycje w infrastrukturę oraz poszerzenie oferty o nowe kanały tematyczne zarówno oparte na formule Kino Polska (Kino Polska HD i Kino Polska Muzyka), jak również stacje telewizyjne z rodziny FilmBox.

Telewizja Kino Polska rozpoczęła emisję programu pod koniec 2003 roku i ma w swoim programie polskie filmy fabularne, dokumentalne i animowane, seriale oraz kroniki filmowe. Obecnie jest dostępna na wszystkich platformach cyfrowych oraz u większości operatorów kablowych i dociera do ponad 5,5 mln gospodarstw domowych. Kino Polska TV jest także producentem i dystrybutorem kanałów tematycznych z rodziny FilmBox, a od 2010 roku produkuje programy na terytorium Czech, Słowacji, Rumunii i Węgier.

Kino Polska TV jest także właścicielem większościowego pakietu udziałów w Stopklatce - serwisie internetowym o tematyce filmowej.

Głównym akcjonariuszem Kino Polska TV jest grupa multimedialna SPI International Polska, która ma 91,57 proc. akcji. (PAP)

epo/ seb/ pr/ ana/

Źródło artykułu:PAP
KinoPolskaemisjakino polska tv sa

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)