Pierwszy odcinek Trasy Świętokrzyskiej - za rok
Do końca września przyszłego roku ma powstać pierwszy odcinek Trasy Świętokrzyskiej - od Wybrzeża Szczecińskiego do ul. Zamoyskiego. W środę stołeczny ratusz poinformował o podpisaniu umowy na budowę.
25.09.2013 | aktual.: 25.09.2013 17:38
W ciągu najbliższego roku przebudowana ma zostać ul. Sokola od Wybrzeża Szczecińskiego (zjazd z Mostu Świętokrzyskiego) do ul. Zamoyskiego. Nowa droga, długości ok. 700 metrów, będzie miała dwie jezdnie - każda po dwa pasy ruchu oraz dodatkowe pasy do skrętu.
Budowa Trasy Świętokrzyskiej została podzielona na trzy etapy. Rozpoczęcie prac przy kolejnym odcinku - od ul. Kijowskiej do ul. Zabranieckiej - planowane jest na przyszły rok. Jako ostatni powstać ma środkowy odcinek trasy, łączący ul. Zamoyskiego z ul. Kijowską. Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych prowadzi przetarg na sporządzenie dokumentacji projektowej. Czas przewidziany na prace projektowe i pozyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych to 12 miesięcy.
Koszt prac budowlanych na pierwszym odcinku Trasy Świętokrzyskiej to ok. 18 mln zł.
Ogłoszenie przetargu na budowę Trasy Świętokrzyskiej zapowiadano już przed laty. Miało to umożliwić pozytywne zaopiniowanie w 1997 r. przez radnych ówczesnej gminy Warszawa-Centrum studium zagospodarowania terenów po obu stronach Wisły (rejonu Portu Praskiego, ówczesnego Stadionu X-lecia i Powiśla).
Studium przewidywało też budowę nowej przeprawy przez Wisłę - Mostu świętokrzyskiego. Ten zastąpił prowizoryczny Most Syreny w 2000 r. Dalsza część trasy jednak nie powstała do dziś, co skutkuje tym, że Most Świętokrzyski jest jednym z najmniej obłożonych z warszawskich przepraw. Według danych Zarządu Dróg Miejskich z wiosny tego roku, korzysta z niego ok. 4 proc. kierowców przejeżdżających przez Wisłę. Z ośmiu stołecznych mostów drogowych mniejsze natężenie ruchu w tym czasie było tylko na Moście Śląsko-Dąbrowskim (3 proc.).