Piwo ulubionym alkoholem Polaków. Wydają na nie co drugą złotówkę

15 mld zł - tyle jest warta najważniejsza kategoria napojów w Polsce, czyli piwo.

Piwo ulubionym alkoholem Polaków. Wydają na nie co drugą złotówkę
MAREK LASYK/REPORTER

14.12.2016 | aktual.: 14.12.2016 16:22

Co druga złotówka przeznaczana przez Polaków na alkohol przypada na piwo. I choć mowa o trunkach, coraz większą popularnością cieszą się też napoje o niskiej zawartości alkoholu i piwa bezalkoholowe. Według badań Nielsen Polska, ich udział w rynku sięga obecnie 6,2 proc. Przegoniły tym samym piwa niepasteryzowane (4,8 proc.) i piwne specjalności (4,6 proc.) - pisze Portal Spożywczy.

15 mld zł - tyle jest warta najważniejsza kategoria napojów w Polsce, czyli piwo. Zainteresowaniem cieszy się już nie tylko klasyczny lager, czyli "jasne pełne". Coraz częściej konsumenci sięgają po tzw. piwa specjalne, czyli niskoalkoholowe beer-mixy czy radlery, a także po pozycje bezalkoholowe. Rynek piw "zero procent" osiągnął wartość 138 mln zł.

Od września 2015 do sierpnia 2016 roku piwa o niskiej zawartości alkoholu sprzedają się lepiej o 17 proc., a napoje bezalkoholowe - o 55 proc. Dla porównania, łączna sprzedaż podskoczyła o 2 proc. W latach 2009-2015 piwa lekkie i bezalkoholowe zwiększyły ogólny udział w rynku o 60 proc. Na popularności straciły te mocniejsze.

Dlaczego tak się dzieje? Mniejsza zawartość alkoholu jest odpowiedzią browarników na zmieniające się potrzeby konsumentów. - Rosnąca popularność piw niskoalkoholowych i bezalkoholowych to z jednej strony efekt obserwowanego od pewnego czasu trendu odchodzenia konsumentów od mocnych trunków, a z drugiej – wynik coraz większego zainteresowania Polaków aktywnym stylem życia, którego częścią jest umiarkowana konsumpcja alkoholu - mówi Danuta Gut, Dyrektor Biura Zarządu Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie.

- Piwo w wariancie "zero procent" pozwala połączyć przyjemność płynącą z degustacji chmielowego trunku z dbaniem o dobre samopoczucie i zachowaniem aktywności przez cały dzień. To ważne szczególnie dla osób, które z powodów zawodowych nie mogą pozwolić sobie na spadek formy np. kierowców albo osób uprawiających sport - dodaje Danuta Gut.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez GfK Polonia, zaledwie co dziewiąty badany wybiera piwo ze względu na zawartość alkoholu (11 proc.). Najwięcej osób sięga po chmielowy trunek ze względu na jego smak. Mniejsze znaczenie ma marka - 38 proc., a nawet gatunek (21 proc.).

badaniapiworynek piwa
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (23)