PKP zapłaci Ci za opóźnienie pociągu!

Od dziś za każde minimum godzinne spóźnienie pociągu dostaniesz zwrot poniesionych kosztów - 25 albo 50 proc. ceny biletu. Niestety na razie nie dotyczy to pociągów regionalnych.

PKP zapłaci Ci za opóźnienie pociągu!
Źródło zdjęć: © AFP

01.07.2011 08:18

Kolejowi przewoźnicy nic sobie nie robią z opóźnień ich pociągów. Ale czasy, gdy nie odpowiadali za nie, powoli mijają. Od dziś wystarczy godzinne spóźnienie, aby odzyskać 25 albo 50 proc. ceny biletu, nie tracąc jednocześnie możliwości przejazdu danym pociągiem. Wysokość odszkodowania zależna jest od długości spóźnienia.

Wszystko dzięki wchodzącym dziś w życie przepisom unijnym. Niestety odszkodowania dotyczą na razie jedynie najdroższych składów – tych kursujących między państwami Unii Europejskiej, oraz pociągów typu Express, Express Intercity, Eurocity i Euronight. Przepisy nie obejmują przewozów regionalnych.

Kiedy możemy liczyć na zwroty za spóźnienia "osobówek", pociągów pospiesznych czy Twoich Linii Kolejowych? – Rozporządzenie przewiduje, że odszkodowania za spóźnienia pociągów regionalnych uzyskamy od grudnia 2014r, jednak minister infrastruktury może przedłużyć ten termin o kolejne 5 lat – tłumaczy Piotr Olszewski, rzecznik PKP Przewozy Regionalne. Trzeba się zatem uzbroić w cierpliwość, bo znając ministra, do ułatwień dla pasażerów raczej się nie kwapi.

  1. Zwrot części pieniędzy za bilet dostaniesz jedynie podróżując pociągiem pomiędzy krajami unijnymi oraz pociągami krajowymi typu Express, Express Intercity, Eurocity, czy Euronight.
  1. Odszkodowanie za spóźnienie pociągu otrzymasz jedynie, gdy spóźnienie wyniesie minimum 60 minut. Między godziną a dwiema – 25 proc. ceny biletu, a powyżej dwóch godzin – 50 proc. ceny biletu.
  1. Kiedy pociąg się spóźnił przynajmniej godzinę, należy udać się niezwłocznie do kasy i zażądać zaświadczenia o spóźnieniu pociągu. UWAGA: Zaświadczenie musi być wystawione w dniu opóźnienia!
  1. Reklamację należy złożyć u przewoźnika, który obsługiwał nasz kurs. Niezbędne jest załączenie biletu oraz oryginału zaświadczenia uzyskanego w kasie. Przewoźnik ma 30 dni na rozpatrzenie reklamacji i wypłatę rekompensaty.
  1. Pamiętaj! Nie dostaniesz odszkodowania w przypadku, gdy: – zostałeś poinformowany o opóźnieniu przed zakupem biletu, lub – opóźnienie wyniesie mnie niż 60 minut.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)