Poczta weszła w XXI wiek. Usługi cyfrowe zyskują popularność
O 40 proc. wzrosło zainteresowanie usługami Poczty Polskiej za pośrednictwem e-Formularzy. Polacy wysłali też o jedną czwartą więcej elektronicznych kartek pocztowych.
27.01.2021 21:17
"Pandemia koronawirusa przyspieszyła transformację cyfrową wielu sektorów gospodarki. Wiele zmian zaszło także na rynkach, na których działa Poczta Polska. Miniony rok sprzyjał zatem aktywnościom internetowym, z których korzystali klienci ceniący czas, wygodę i bezpieczeństwo" - chwali się w komunikacie Poczta Polska.
Co zyskało na popularności? Na przykład e-Formularze, czyli platforma, która pozwala korzystać z usług Poczty Polskiej bez wychodzenia z domu.
Można tam na przykład załatwić, żeby listy polecone trafiały do skrzynki i nie trzeba było po nie przychodzić do placówki pocztowej. Można też odbierać elektroniczne awizo czy zmiana adresu przesyłki. Tu Poczta zanotowała aż 40-proc. wzrost zainteresowania.
Aż o jedną czwartą wzrosła również liczba wysyłanych przez Polaków e-kartek pocztowych za pośrednictwem platformy Envelo.
"Wystarczy wybrać wzór kartki, następnie wpisać treść informacji, uzupełnić dane odbiorcy, nadawcy i dokonać płatności przez Internet. Tak przygotowana i opłacona kartka jest drukowana i kopertowana w drukarni, a następnie dostarczana do odbiorcy przez listonosza" - czytamy w komunikacie Poczty Polskiej.
– Korzystanie z rozwiązań cyfrowych coraz bardziej interesuje klientów, więc Poczta Polska proponuje proste i przyjazne rozwiązania. Naszym celem jest zapewnienie klientom świadczenia jak największej liczby usług, z których będą mogli korzystać bez wychodzenia z domu – komentuje Krzysztof Falkowski, wiceprezes Poczty Polskiej.