Poczta weszła w XXI wiek. Usługi cyfrowe zyskują popularność
O 40 proc. wzrosło zainteresowanie usługami Poczty Polskiej za pośrednictwem e-Formularzy. Polacy wysłali też o jedną czwartą więcej elektronicznych kartek pocztowych.
"Pandemia koronawirusa przyspieszyła transformację cyfrową wielu sektorów gospodarki. Wiele zmian zaszło także na rynkach, na których działa Poczta Polska. Miniony rok sprzyjał zatem aktywnościom internetowym, z których korzystali klienci ceniący czas, wygodę i bezpieczeństwo" - chwali się w komunikacie Poczta Polska.
Co zyskało na popularności? Na przykład e-Formularze, czyli platforma, która pozwala korzystać z usług Poczty Polskiej bez wychodzenia z domu.
Można tam na przykład załatwić, żeby listy polecone trafiały do skrzynki i nie trzeba było po nie przychodzić do placówki pocztowej. Można też odbierać elektroniczne awizo czy zmiana adresu przesyłki. Tu Poczta zanotowała aż 40-proc. wzrost zainteresowania.
Drony będą dostarczać paczki. Przełom może nastąpić już w 2023 roku
Aż o jedną czwartą wzrosła również liczba wysyłanych przez Polaków e-kartek pocztowych za pośrednictwem platformy Envelo.
"Wystarczy wybrać wzór kartki, następnie wpisać treść informacji, uzupełnić dane odbiorcy, nadawcy i dokonać płatności przez Internet. Tak przygotowana i opłacona kartka jest drukowana i kopertowana w drukarni, a następnie dostarczana do odbiorcy przez listonosza" - czytamy w komunikacie Poczty Polskiej.
– Korzystanie z rozwiązań cyfrowych coraz bardziej interesuje klientów, więc Poczta Polska proponuje proste i przyjazne rozwiązania. Naszym celem jest zapewnienie klientom świadczenia jak największej liczby usług, z których będą mogli korzystać bez wychodzenia z domu – komentuje Krzysztof Falkowski, wiceprezes Poczty Polskiej.