Pokazali, co myślą o influencerach. "Nie mogliśmy nikogo znaleźć"

Sieciowi twórcy o dużych zasięgach w mediach społecznościowych są rozchwytywani przez marki. Niektóre firmy decyduje się jednak pójść pod prąd obecnemu trendowi. Marka produkująca kosmetyki zawiesiła puste, białe billboardy. W uzasadnieniu pod spodem napisała, że nie mogła znaleźć celebryty o odpowiednich kwalifikacjach.

influencer, zdjęciePokazali, co myślą o influencerach. "Nie mogliśmy nikogo znaleźć"
Źródło zdjęć: © Pexels | Mizuno K
oprac.  AS
"Niektórzy twierdzili, że współpraca z celebrytami będzie dobra dla naszej marki. Nie mogliśmy znaleźć jednak żadnego, który miałby dyplom z biochemii" - napisała w komentarzu do pustego plakatu firma The Ordinary.

Marka produkuje kosmetyki do pielęgnacji twarzy. Gwoli ścisłości należy dodać, że w swojej kampanii reklamowej prowadzonej w USA i Wielkiej Brytanii zdecydowała się także na uszczypliwość względem naukowców. Na jednej z wersji billboardu napisano, że The Ordinary chciało dać nazwy swoim produktom, ale ludzie nauki okazali się kiepskimi copywriterami.

Influencerzy na cenzurowanym

Reklama wpisuje się w sposób myślenia coraz częściej prezentowany przez rządowych regulatorów. Eksperci zwracają uwagę, że popularni twórcy decydują się na reklamowanie produktów, o których działaniu nie mają żadnej wiedzy. Może to prowadzić do sytuacji, w których pseudomedyczne wynalazki znajdą dużą rzeszę odbiorców, dzięki wiarygodności influencera.

Jak pierwsze uwagę na ten problem zwróciły Chiny. W 2022 r. w Państwie Środka uchwalono przepisy nakazujące influencerom potwierdzanie swoich kwalifikacji, jeżeli reklamują produkty z dziedziny medycyny, prawa, albo inwestycji finansowych.

Regulacje dotyczące reklamowania "wrażliwych" branż wprowadziła także Polska. Od 2023 r. zakazano emisji reklam sprzętu specjalistycznego (tj. takiego, którego używanie wymaga fachowej wiedzy) kierowanych do szerokiej publiki. Za złamanie przepisów grozi nawet milion złotych kary.

Źródło artykułu: WP Finanse
Wybrane dla Ciebie
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord
Podwyżka o 900 proc. O takie kwoty wzrosną ceny napojów od 1 stycznia
Podwyżka o 900 proc. O takie kwoty wzrosną ceny napojów od 1 stycznia
Kupiłeś rower po okazyjnej cenie? Możesz mieć kłopot
Kupiłeś rower po okazyjnej cenie? Możesz mieć kłopot
Kupowali leki i sprzedawali drożej za granicą. Jest akt oskarżenia
Kupowali leki i sprzedawali drożej za granicą. Jest akt oskarżenia
Studniówka 2026. Zawrotne koszty imprezy. Tyle kosztuje "talerzyk"
Studniówka 2026. Zawrotne koszty imprezy. Tyle kosztuje "talerzyk"
Wysłała ptaka pocztą. Nie przeżył. Prokuratura chce kary dla 49-latki
Wysłała ptaka pocztą. Nie przeżył. Prokuratura chce kary dla 49-latki
Wcześniejsza emerytura dla tej grupy? "Pominięto nas"
Wcześniejsza emerytura dla tej grupy? "Pominięto nas"
Żabka przebiła Biedronkę i Lidla. Oto nowa propozycja dla klientów oddających butelki
Żabka przebiła Biedronkę i Lidla. Oto nowa propozycja dla klientów oddających butelki
Bank w Danii radzi, by wypłacać gotówkę. Podali kwotę
Bank w Danii radzi, by wypłacać gotówkę. Podali kwotę
Mały handel wymiera? Z ulic zniknęło tysiące sklepów
Mały handel wymiera? Z ulic zniknęło tysiące sklepów