Trwa ładowanie...

Polacy lubią reklamacje. Z tymi towarami wracają do sklepów

Tylko 16 proc. badanych przyznaje, że nie korzysta z praw konsumenckich. Z badania IQS dla Digital Care wynika też, reklamacje składa co drugi Polak. Najwięcej niezadowolonych zgłasza reklamacje na elektronikę, obuwie i odzież.

Tylko 16 proc. badanych przyznaje, że nie korzysta z praw konsumenckichTylko 16 proc. badanych przyznaje, że nie korzysta z praw konsumenckichŹródło: Adobe Stock, fot: AndrzejRostek
d8j10d2
d8j10d2

Jak poinformowała "Rzeczpospolita", tylko 16 proc. badanych przyznaje, że nie korzysta z praw konsumenckich. Mimo to - jak zauważa redakcja - wielu wciąż nie wie o nowych możliwościach walki o swoje, co dla firm mogłoby oznaczać wyzwania i koszty.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zwrot mylony z prawem do reklamacji. UOKiK: pytajmy w sklepach o zasady

d8j10d2

Najwięcej klientów reklamacje na elektronikę

Z badania IQS dla Digital Care wynika, że elektronika to 43 proc. reklamacji, nieco poniżej 40 proc. wskazań zebrały odzież i obuwie. Tylko 12 proc. zgłaszało je w przypadku żywności, a usługi mają poniżej 10 proc. (w tym najwięcej, bo 9 proc. zrobiło to w przypadku firm telekomunikacyjnych, ale już banków – 4 proc., a 3 proc. wskazało usługi zdrowotne).

UOKiK przypomina, że kiedy kupimy towar, który ma wady, możemy wybrać jedno z czterech roszczeń przysługujących w ramach tak zwanej rękojmi: wymianę towaru na nowy, naprawę, obniżenie ceny lub - jeżeli wada jest istotna - odstąpić od umowy. Wybór "ścieżki reklamacyjnej" zależy od konsumenta, ale sprzedawca nie zawsze musi się na taki wybór zgodzić.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d8j10d2
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d8j10d2

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj