Polacy lubią reklamacje. Z tymi towarami wracają do sklepów

Tylko 16 proc. badanych przyznaje, że nie korzysta z praw konsumenckich. Z badania IQS dla Digital Care wynika też, reklamacje składa co drugi Polak. Najwięcej niezadowolonych zgłasza reklamacje na elektronikę, obuwie i odzież.

Tylko 16 proc. badanych przyznaje, że nie korzysta z praw konsumenckich
Tylko 16 proc. badanych przyznaje, że nie korzysta z praw konsumenckich
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | AndrzejRostek
oprac. KKG

15.03.2023 07:57

Jak poinformowała "Rzeczpospolita", tylko 16 proc. badanych przyznaje, że nie korzysta z praw konsumenckich. Mimo to - jak zauważa redakcja - wielu wciąż nie wie o nowych możliwościach walki o swoje, co dla firm mogłoby oznaczać wyzwania i koszty.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Najwięcej klientów reklamacje na elektronikę

Z badania IQS dla Digital Care wynika, że elektronika to 43 proc. reklamacji, nieco poniżej 40 proc. wskazań zebrały odzież i obuwie. Tylko 12 proc. zgłaszało je w przypadku żywności, a usługi mają poniżej 10 proc. (w tym najwięcej, bo 9 proc. zrobiło to w przypadku firm telekomunikacyjnych, ale już banków – 4 proc., a 3 proc. wskazało usługi zdrowotne).

UOKiK przypomina, że kiedy kupimy towar, który ma wady, możemy wybrać jedno z czterech roszczeń przysługujących w ramach tak zwanej rękojmi: wymianę towaru na nowy, naprawę, obniżenie ceny lub - jeżeli wada jest istotna - odstąpić od umowy. Wybór "ścieżki reklamacyjnej" zależy od konsumenta, ale sprzedawca nie zawsze musi się na taki wybór zgodzić.

Źródło artykułu:PAP
zakupyreklamacjazwrot
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)