Polska intensywnie promuje się w Szanghaju

W ramach misji gospodarczych związanych z polską wystawą na EXPO w Szanghaju odbyło się ok. 400 spotkań między polskimi i chińskimi firmami, jest szansa na pierwsze umowy.

Polska intensywnie promuje się w Szanghaju
Źródło zdjęć: © AFP | Philippe Lopez

24.05.2010 | aktual.: 25.05.2010 11:16

W związku ze światową wystawą EXPO zaplanowano kilkadziesiąt wydarzeń gospodarczych.

- Od kwietnia ubiegłego roku zorganizowaliśmy 6 misji gospodarczych m.in. branży farmaceutycznej i spożywczej - powiedziała w sobotę w Szanghaju Lublińska-Kasprzak, prezes PARP. - Mamy informacje od przedsiębiorców, że spotkania z chińskimi firmami przynoszą efekty, będą podpisywane pierwsze umowy.

Obecny na EXPO wiceminister gospodarki Dariusz Bogdan poinformował, że na przełomie lata i jesieni planowana jest w Szanghaju wizyta wicepremiera, ministra gospodarki Waldemara Pawlaka.

- To może świadczyć o bardzo dobrym klimacie politycznym dla rozwijania stosunków gospodarczych z Chinami - podkreślił Bogdan. Jego zdaniem, popularność polskiego pawilonu przyczyni się do większej rozpoznawalności naszego kraju na chińskim rynku.

- Przez 3 tygodnie polski pawilon odwiedziło 500 tys. osób, a całe EXPO 4 mln, podczas gdy pawilonów jest 300 – dodał.

LP
Handel-Net

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)