Polska marka luksusowa od dziewczyny Kulczyka
Nie tylko piękne polskie kobiety zagoszczą na wybiegach w Mediolanie czy Paryżu. Joanna Przetakiewicz, czyli partnerka życiowa Jana Kulczyka chce stworzyć polską luksusową markę - pisze "Puls Biznesu".
21.03.2011 | aktual.: 21.03.2011 10:07
La Mania - tak ma się nazywać pierwsza polska marka luksusowa z prawdziwego zdarzenia. Ubrania projektować ma Magda Butrym, a patronem marki już został ekscentryczny dyktator mody Karl Lagerfeld. Za projektem stoi Joanna Przetakiewicz, polska bizneswoman od pewnego czasu związana z najbogatszym Polakiem, Janem Kulczykiem.
Na razie działa tylko jeden butik La Manii w warszawskiej Galerii Mokotów, jednak w planach jest już otwarcie kolejnego - na Śląsku. Docelowo ubrania marki mają być sprzedawane także w luksusowych miejscach poza Polską. Jak informuje "PB" w przyszłości marka Joanny Przetakiewicz ma pojawić się w paryskiej Galerii Lafayette czy londyńskiej Harrodsie.
Partnerka Jana Kulczyka zaznacza, że nowe butiki otwiera za własne pieniądze - koszt jednego to kilkaset tysięcy złotych. Dziś startuje także jej butik w internecie. Ceny? Raczej nie dla statystycznego Kowalskiego. Na stronie można kupić rękawiczki za 740 zł, płaszcz za 3990 zł czy sukienki za ponad 2 tys. zł
W ubraniach La Mania coraz częściej pojawiają się polskie gwiazdy. Do fanek marki zaliczają się m.in. Marta Żmuda-Trzebiatowska czy Magdalena Schejbal. Oprócz butików w sklepach Joanna Przetakiewicz reklamuje swoje kolekcje na pokazach mody. Dziś w Arkadach Kubickiego odbędzie się pierwszy pokaz kolekcji wiosna-lato.
Wirtualna Polska / Puls Biznesu