Powinniśmy chwalić Polskę za granicą

Badania pokazują, że wśród obcokrajowców wiedza o Polsce jest niewielka i bardzo ogólna. Zasypanie tej luki informacyjnej może przełożyć się na konkretne korzyści gospodarcze, przekonuje Sylwia Ziemacka z czasopisma Poland Today.

Powinniśmy chwalić Polskę za granicą
Źródło zdjęć: © Fotolia | marchello74
27

- 25 rocznica upadku komunizmu to dobra okazja, by opowiedzieć innym państwom historię naszego sukcesu - mówi Sylwia Ziemacka, dyrektor ds. marketingu i komunikacji w Polan Today. - Chcemy również podkreślić rolę biznesu w tej zmianie.

Na konferencję pod hasłem Poland Transformed, zorganizowaną przez Poland Today, przyjechało 50 zagranicznych dziennikarzy nawet z tak odległych państw, jak Japonia, Chiny, RPA, USA, Kanada i Argentyna. Celem konferencji jest propagowanie wiedzy o Polsce za granicą. Za tą wiedzą mogą przyjść realne korzyści gospodarcze.

Jak przekonuje Sylwia Ziemacka potencjalne możliwości stojące przed Polską są ogromne. W niektórych miejscach na świecie nasz kraj ma historycznie ugruntowaną markę, którą współczesny biznes mógłby wykorzystać.

- Hindusi bardzo dobrze postrzegają Polaków, ze względu na współpracę sprzed kilkudziesięciu lat. Dostarczaliśmy tam technologię - mówi Sylwia Ziemacka. - Rynek indyjski jest ogromny. Możliwości są nieograniczone, trzeba tylko mieć pomysł, jak to wykorzystać - dodaje.

Zdaniem Ziemackiej musimy nauczyć się mówić o naszym sukcesie i uwierzyć we własne możliwości. Ważne też, by z tym przekazem dotrzeć za granicę. To podstawowe zadanie, które stawia przed sobą redakcja Poland Today.

- Obcokrajowcy mają zupełnie inna percepcję niż my - mówi Sylwia Ziemacka. - Wizytówką naszego pisma jest globalna perspektywa.

Poland Today to anglojęzyczny magazyn biznesowy wydawany od 2012 r. w nakładzie ok. 6 tys. egzemplarzy. Czasopismo rozprowadzane jest w kolportażu zamkniętym i trafia m.in. do ambasad, liderów biznesu i mediów zagranicznych. Z Poland Today współpracują m.in. Jan Cieński, korespondent Finanncial Times i Edward Lucas, redaktor The Economist.

Wybrane dla Ciebie

To koniec odlewni. Ministerstwo pozbawia pracowników złudzeń
To koniec odlewni. Ministerstwo pozbawia pracowników złudzeń
Pryszczyca. Polski park narodowy wprowadza środki zapobiegawcze
Pryszczyca. Polski park narodowy wprowadza środki zapobiegawcze
Dramat psów z pseudohodowli. Gwiazda chce adoptować jednego z 34
Dramat psów z pseudohodowli. Gwiazda chce adoptować jednego z 34
Co ze świętem w sobotę? Oto wytyczne dla pracodawców
Co ze świętem w sobotę? Oto wytyczne dla pracodawców
Nie chcą wiatraków w gminie. Spór na Mazurach
Nie chcą wiatraków w gminie. Spór na Mazurach
Odrażające odkrycie służb. 15 tys. ton papryki jechało do Polski
Odrażające odkrycie służb. 15 tys. ton papryki jechało do Polski
42 godziny bez przerwy. Na forach pracowników Biedronki wrze
42 godziny bez przerwy. Na forach pracowników Biedronki wrze
Przez dwa miesiące nic nie zwróciło uwagi. Stracił ponad 400 tys. zł
Przez dwa miesiące nic nie zwróciło uwagi. Stracił ponad 400 tys. zł
Poczta ściga za abonament. Dziesiątki tysięcy wezwań dla dłużników
Poczta ściga za abonament. Dziesiątki tysięcy wezwań dla dłużników
Nowa oferta PKP Intercity. Bilet za 2 zł Warszawie, oto warunki
Nowa oferta PKP Intercity. Bilet za 2 zł Warszawie, oto warunki
Zapaść w małych sklepach. Słabe wyniki przez... kalendarz
Zapaść w małych sklepach. Słabe wyniki przez... kalendarz
Koniec z kopertami? Strzykawki to nowy komunijny trend
Koniec z kopertami? Strzykawki to nowy komunijny trend