Powinniśmy chwalić Polskę za granicą

Badania pokazują, że wśród obcokrajowców wiedza o Polsce jest niewielka i bardzo ogólna. Zasypanie tej luki informacyjnej może przełożyć się na konkretne korzyści gospodarcze, przekonuje Sylwia Ziemacka z czasopisma Poland Today.

Powinniśmy chwalić Polskę za granicą
Źródło zdjęć: © Fotolia | marchello74

29.05.2014 | aktual.: 29.05.2014 13:27

- 25 rocznica upadku komunizmu to dobra okazja, by opowiedzieć innym państwom historię naszego sukcesu - mówi Sylwia Ziemacka, dyrektor ds. marketingu i komunikacji w Polan Today. - Chcemy również podkreślić rolę biznesu w tej zmianie.

Na konferencję pod hasłem Poland Transformed, zorganizowaną przez Poland Today, przyjechało 50 zagranicznych dziennikarzy nawet z tak odległych państw, jak Japonia, Chiny, RPA, USA, Kanada i Argentyna. Celem konferencji jest propagowanie wiedzy o Polsce za granicą. Za tą wiedzą mogą przyjść realne korzyści gospodarcze.

Jak przekonuje Sylwia Ziemacka potencjalne możliwości stojące przed Polską są ogromne. W niektórych miejscach na świecie nasz kraj ma historycznie ugruntowaną markę, którą współczesny biznes mógłby wykorzystać.

- Hindusi bardzo dobrze postrzegają Polaków, ze względu na współpracę sprzed kilkudziesięciu lat. Dostarczaliśmy tam technologię - mówi Sylwia Ziemacka. - Rynek indyjski jest ogromny. Możliwości są nieograniczone, trzeba tylko mieć pomysł, jak to wykorzystać - dodaje.

Zdaniem Ziemackiej musimy nauczyć się mówić o naszym sukcesie i uwierzyć we własne możliwości. Ważne też, by z tym przekazem dotrzeć za granicę. To podstawowe zadanie, które stawia przed sobą redakcja Poland Today.

- Obcokrajowcy mają zupełnie inna percepcję niż my - mówi Sylwia Ziemacka. - Wizytówką naszego pisma jest globalna perspektywa.

Poland Today to anglojęzyczny magazyn biznesowy wydawany od 2012 r. w nakładzie ok. 6 tys. egzemplarzy. Czasopismo rozprowadzane jest w kolportażu zamkniętym i trafia m.in. do ambasad, liderów biznesu i mediów zagranicznych. Z Poland Today współpracują m.in. Jan Cieński, korespondent Finanncial Times i Edward Lucas, redaktor The Economist.

polskawspółpracamedia
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (27)