Trwa ładowanie...

Problemy klientów ING Banku Śląskiego. Błędne salda i terminy spłat kart kredytowych

Kilka tysięcy klientów banku spotkała w poniedziałek nieprzyjemna niespodzianka. Po zalogowaniu się na swoje konto zauważyli, że bank podaje nieprawdziwe informacje o saldzie zadłużenia i terminie spłat kart kredytowych. To efekt prac serwisowych prowadzonych w banku przez weekend.

Problemy klientów ING Banku Śląskiego. Błędne salda i terminy spłat kart kredytowychŹródło: Agencja Gazeta, fot: Tymon Markowski
d1i3aar
d1i3aar

Prace serwisowe w co najmniej kilku bankach naraz odbywają się w każdy weekend i najczęściej odbywają się w sposób niezauważalny dla zdecydowanej większości klientów.

W przypadku ING Banku Śląskiego było tym razem inaczej. Część jego klientów dowiedziała się w poniedziałek, że ich zadłużenie na karcie kredytowej jest podawane w błędny sposób.

Nieprawidłowości dotyczyły nie tylko salda zadłużenia, ale także terminu spłaty karty kredytowej.

O swoich problemach z kartami kredytowymi w ING Banku Śląskim poinformowali nas czytelnicy Wirtualnej Polski.

d1i3aar

"Wiem, że dzisiaj mam termin spłaty i powinienem przelać na rachunek karty kredytowej 3800 zł, ale system pokazuje mi dzisiaj, że zadłużenie miałem spłacić już 27 grudnia, choć o kilkaset złotych niższą kwotę" - napisał jeden czytelników.

Wideo: Bankowość w kieszeni. Polacy coraz więcej operacji wykonują na smartfonie

Jak stwierdził, taki błąd może budzić obawy, czy systemy elektroniczne ING Banku Śląskiego zapewniają bezpieczeństwo jego klientom. - To w końcu instytucja zaufania społecznego - czytamy w mailu do WP.

Wirtualna Polska zwróciła się do biura prasowego ING Banku Śląskiego z prośbą o wyjaśnienie zaistniałej sytuacji i określenie skali problemu.

d1i3aar

"W przypadku niektórych klientów mogą występować nieprawidłowe dane dotyczące kart kredytowych związane z wysokością salda i terminem spłaty" - napisał Piotr Utrata, dyrektor biura prasowego banku. "Ich skala jest jednak niewielka" - zapewnił.

Gdy w rozmowie telefonicznej dopytaliśmy, co w praktyce oznacza "niewielka skala", przedstawiciel banku odpowiedział, że problemy wystąpiły w przypadku ok. 5 proc. posiadaczy kart kredytowych w ING Banku Śląskim, czyli "kilku tysięcy osób".

- Te problemy są związane z tym, że w weekend mieliśmy prace serwisowe, które dotyczyły tylko kart serwisowych - przyznał rzecznik. Jak wyjaśnił, karty były "przerzucane" na nowy system.

"Zdiagnozowaliśmy źródło problemu i automatycznie korygujemy dane dotyczące księgowania transakcji i salda zadłużenia" - wyjaśnił Piotr Utrata. Jak zapewnił, w poniedziałek po południu wszystkie dane powinny być już prawidłowe.

Z kolei błąd dotyczący informacji o dacie spłaty ma zostać automatycznie usunięty w nocy.

d1i3aar
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1i3aar

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj