Problemy w USA. Kultowa marka zamyka 500 sklepów
Sieć sklepów Joann ogłosiła zamknięcie 500 placówek w USA w ramach procesu upadłościowego - informuje CNN Business. Firma znana była ze sprzedaży tkanin i materiałów do rękodzieła.
Joann, znana sieć sklepów z tkaninami i artykułami do rękodzieła, ogłosiła zamknięcie ponad połowy swoich placówek w Stanach Zjednoczonych. Decyzja ta jest częścią trwającego procesu upadłościowego, o czym poinformował serwis CNN Business.
Druga upadłość w ciągu roku
Jak wynika z oświadczenia dla CNN, Joann zamknie około 500 sklepów w całym kraju. "Dostosowanie naszej sieci sklepów do realiów rynkowych jest kluczowym elementem działań mających na celu zapewnienie najlepszej ścieżki rozwoju" - napisano w komunikacie.
- To była niezwykle trudna decyzja, biorąc pod uwagę ogromny wpływ, jaki będzie miała na naszych pracowników, klientów i społeczności, którym służymy - dodał rzecznik sieci sklepów z pasmanterią.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Arabowie już zmienili Zakopane. Prowadzi biznes specjalnie pod nich
Problemy z zaopatrzeniem i poszukiwanie kupca
Firma, która po raz pierwszy ogłosiła upadłość w marcu 2024 roku, ponownie złożyła wniosek w zeszłym miesiącu. Joann wskazuje na problemy z zaopatrzeniem jako główną przyczynę swojej sytuacji, opisując je jako "nagłe i nieoczekiwane".
W dokumentach sądowych firma ujawniła, że zmagała się z "nieoczekiwanym ograniczeniem, a w niektórych przypadkach całkowitym wstrzymaniem produkcji" kluczowych produktów.
Joann aktywnie poszukuje kupca, a nowe dokumenty sądowe wskazują, że firma zidentyfikowała grupę nierentownych sklepów, które najprawdopodobniej nie zostaną uwzględnione w żadnej ofercie przejęcia.
Zmieniające się środowisko konsumenckie
Jak podaje portal dlahandlu.pl, Joann dołącza do listy sieci detalicznych, które nie są w stanie utrzymać się na rynku w zmieniającym się środowisku konsumenckim. W obliczu inflacji wielu Amerykanów ograniczyło wydatki na produkty, które nie są towarami pierwszej potrzeby.
W ostatnich latach niektóre marki, które już przed 2020 rokiem znajdowały się w kryzysie, odnotowały wzrost sprzedaży w czasie pandemii. Jednak wraz z powrotem normalnych wzorców zakupowych, ponownie stanęły na skraju bankructwa.
Poza Joann, zamknięcia sklepów zapowiedziały również sieci Kohl’s i Macy’s. Według firmy analitycznej Coresight Research, w 2025 roku planowane jest zamknięcie ponad 15 tys. sklepów – ponad dwa razy więcej niż w roku poprzednim.