Przedział cenowy ABC Data pomiędzy 2,35 zł a 2,95 zł
...
18.05.2010 | aktual.: 18.05.2010 12:53
18.05. Warszawa (PAP) - Zarząd ABC Data ustalił przedział cenowy akcji w ofercie publicznej pomiędzy 2,35 zł a 2,95 zł - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.
"Wierzę, że przedział cenowy jest interesujący dla potencjalnych inwestorów" - uważa cytowany w komunikacie Marek Sadowski, prezes zarządu ABC Data.
Wcześniej prezes mówił, że spodziewa się giełdowego debiutu spółki na początku czerwca.
Od 19 do 20 maja będzie trwał proces budowania księgi popytu. 21 maja podana zostanie cena emisyjna, cena sprzedaży oraz liczba akcji oferowanych w poszczególnych transzach. Od 21 do 25 maja będą trwały zapisy na akcje dla inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych. Do 27 maja nastąpi przydział oferowanych akcji ABC Daty.
Jednym z głównych celów emisyjnych spółki są akwizycji i niewykluczone, że jedna z nich będzie sfinalizowana jeszcze w 2010 r. Strategicznym celem ABC Data jest utrzymanie pozycji lidera na rosnącym rynku.
Grupa planuje też rozwój organiczny i rozpoczęcie działalności na Litwie w oparciu o model działalności ze Słowacji, tzn. niskokosztowy.
Według raportu Computerworld Top200 ABC Data była w 2008 r. największym dystrybutorem IT w Polsce, wyprzedzając Action, AB i Tech Data Polska. ABC Data działa także w Czechach i na Słowacji.
W 2009 roku grupa ABC Data miała 30,34 mln zł zysku netto, 54,1 mln zł zysku operacyjnego, 57,5 mln zł EBITDA i 2,37 mld zł przychodów.
Prognoza na 2010 r. przewiduje wypracowanie 31,23 mln zł zysku netto, 49,86 mln zł EBITDA i 2,46 mld zł przychodów.
Oferta publiczna spółki obejmuje 22 mln akcji serii H nowej emisji oferowanych w ramach publicznej subskrypcji. Ponadto wprowadzający, Arthur Holding i grupa MCI, zamierzają zaoferować 11.094.400 istniejących akcji serii B oraz 11 mln istniejących akcji serii. (PAP)
pif/ ana/