Trwa ładowanie...
dv7k0c2

Przychody z reklam "Dziennika" i "Rzeczpospolitej" w górę

Przychody z reklam w III kw. 2008 roku "Dziennika" i "Rzeczpospolitej" wzrosły w ujęciu rocznym - poinformowali przedstawiciele wydawców. Według nieoficjalnych informacji Agora zanotowała lekki spadek przychodów w tym okresie.

dv7k0c2

Przychody z reklam w III kw. 2008 roku "Dziennika" i "Rzeczpospolitej" wzrosły w ujęciu rocznym - poinformowali przedstawiciele wydawców. Według nieoficjalnych informacji Agora zanotowała lekki spadek przychodów w tym okresie.

W ubiegłym tygodniu Agora podała, że spodziewa się, iż w drugim półroczu 2008 roku wydatki na reklamę w prasie codziennej będą o ok. 3-5 proc. niższe od ubiegłorocznych.

"Dziennik" zanotował w III kw. 2008 roku wzrost przychodów z reklam o 17 proc. w ujęciu rocznym i liczy na utrzymanie trendu wzrostowego w kolejnych kwartałach dzięki planowanemu wprowadzeniu nowego sposobu sprzedaży reklam w prasie codziennej.

"Zdajemy sobie sprawę z trudnej sytuacji Agory, ale tytuły codzienne Axel Springer Polska radzą sobie znakomicie. Nasze dzienniki odnotowują bardzo wysokie wzrosty przychodów i stale zwiększają swój udział w rynku reklamy. W trzecim kwartale tego roku +Dziennik+ zwiększył przychody reklamowe o 17 proc., +Fakt+ o 6,8 proc., a +Przegląd Sportowy+ aż o 73 proc. w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku" - poinformował PAP Jacek Makowski, dyrektor biura reklamy prasy codziennej Axel Springer Polska.

dv7k0c2

"Wkrótce wprowadzimy też nowy rewolucyjny sposób sprzedaży reklam w prasie codziennej, dlatego liczymy na utrzymanie trendu wzrostowego w kolejnych kwartałach" - dodał.

Podobnie jak Agora sytuację na rynku reklamy w dziennikach w drugim półroczu 2008 roku ocenia Infor, wydawca "Gazety Prawnej".

"Szacujemy, że może nastąpić kilkuprocentowy spadek na rynku reklamy prasy codziennej ze względu na kryzys na rynkach finansowych. Obserwujemy jednocześnie wzrost zainteresowania czytelników prasą biznesową, na podstawie wzrostów sprzedaży +Gazety Prawnej+ w ostatnich miesiącach" - powiedział PAP Marcin Malinowski, rzecznik prasowy INFOR PL SA.

Mimo niepokojących sygnałów z rynku o ograniczaniu działań promocyjnych, "Rzeczpospolita" zanotowała kilkuprocentowy wzrost przychodów z reklam w ujęciu rocznym.

dv7k0c2

"Faktycznie dochodzą nas niepokojące sygnały z rynku o ograniczaniu przez klientów działań promocyjnych. Na razie szczęśliwie zamierzenia te pozostają w sferze planów. Nie odnotowaliśmy spadku przychodów względem roku 2007, wręcz przeciwnie, notujemy kilkuprocentowy wzrost" - powiedział Tomasza Dąbrowski, dyrektor działu reklamy i ogłoszeń "Rzeczpospolitej".

"Presspublica oprócz +Rzeczpospolitej+ posiada też drugi dziennik ogólnopolski - gazetę +Parkiet+. W tym tytule faktycznie odnotowujemy spore spadki przychodów. Jednak nie wiązałbym tych spadków ze słabnącym trendem wzrostowym w prasie ogólnopolskiej. Spadki w +Parkiecie+ są efektem złej sytuacji na rynku papierów wartościowych i braku nowych emisji akcji firm związanych z Giełdą Papierów Wartościowych" - dodał.

Według nieoficjalnych informacji lekki spadek przychodów z reklam zanotowała w ujęciu rocznym w III kw. 2008 roku Agora, wydawca "Gazety Wyborczej".

"Zapewne jest jakiś minimalny spadek przychodów, ale +Gazeta+ rozwija wszystkie inne formy sprzedaży tzn. kolekcje książek, płyt i cała sfera produkcyjna się niewiarygodnie rozwinęła, a to jest jakieś źródło dochodów, które rekompensuje ubytek spowodowany mniejszą ilością reklamodawców" - powiedziała PAP osoba pragnąca zachować anonimowość.

Agora ma opublikować swoje wyniki 13 listopada.

Maciej Onoszko i Barbara Woźniak (PAP)

bas/ mao/ jtt/

dv7k0c2
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dv7k0c2