Radio ZET znowu na sprzedaż. Czesi rezygnują po kilku miesiącach
Firma Czech Media Invest, która zaledwie kilka miesięcy temu kupiła grupę Euro Zet, teraz chce ją sprzedać. Chętnych nie zabraknie – informuje Puls Biznesu.
26.10.2018 | aktual.: 29.10.2018 09:43
Dziennikarze dotarli do informacji, że Czesi chcą sprzedać Radio ZET i zaczynają już rozmowy na ten temat.
Czech Media Invest (CMI) to koncern medialny, który od wakacji jest jedynym właścicielem grupy Euro Zet - poprzez spółkę zależną od Czech Radio Center. Jej największym akcjonariuszem jest Daniel Kretinsky, którego majątek miesięcznik "Forbes" szacuje na 59 mld CZK (9,9 mld zł). Daje mu to piąte miejsce na liście najbogatszych Czechów.
Dlaczego CMI zaledwie po kilku miesiącach zdecydowało się sprzedać Radio Zet? „Puls Biznesu” wyjaśnia, że Czesi kupili polską spółkę w pakiecie wraz z innymi środkowoeuropejskimi mediami z Czech, Rumunii i Słowacji. Sprzedającemu, francuskiej grupie Lagardère, zależało, aby za jednym zamachem pozbyć się wszystkich tych podmiotów. Od tego mogła też zależeć cena, którą ustalono na 73 mln EUR, czyli ponad 300 mln zł.
Czytaje też: Tylko w money.pl: Jadwiga Emilewicz o 12 listopada. "Nie będzie katastrofy gospodarczej"
Wysoka pozycja
Radio ZET to największa rozgłośnia, która należy do Euro Zet. Pod względem tzw. słuchalności jest numerem dwa na polskim rynku.
— Właściciel grupy EuroZet myśli o jej sprzedaży. Do transakcji może dojść, jeśli tylko zaoferowana cena będzie satysfakcjonująca — potwierdza w rozmowie z "Pulsem Biznesu" także osoba zbliżona do polskiej spółki.
Grupa Euro Zet odmówiła komentarza w temacie sprzedaży. Czeski koncern również nie skomentował sprawy.
Wielu chętnych
Z informacji "PB" wynika, że zainteresowanie nabyciem Radia Zet, szczególnie wśród polskich firm z segmentu medialnego, jest duże.
Wśród zainteresowanych gazeta wskazuje grupę Polsat Zygmunta Solorza, Fratrię, grupę medialną kontrolowaną przez SKOK, wydawcę m.in. tygodnika Sieci oraz należącą do Zbigniewa Bembenka Grupę. Odmówili oni komentarza.
Wobec pojawiających się od jakiegoś czasu zapowiedzi repolonizacji mediów, dziennikarze o ewentualną transakcję zapytali również w resorcie kultury. Paweł Lewandowski, wiceminister odpowiedzialny za kwestie mediów, nie skomentował pytania.
Polacy słuchają gigantów
Liderem polskiego rynku radiowego jest RMF FM. Od lipca do września krakowska rozgłośnia miała 26-procentowy udział w tzw. słuchalności (w grupie 15-75 lat, według badania Radio Track Millward Brown). Od lat drugą pod względem popularności radiostacją w kraju jest Radio Zet, którego udział wyniósł w minionym kwartale 12,3 proc. (rok wcześniej było to 14,1 proc.).
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl