Raz w miesiącu nowy ciuch. Polacy lubią kupować ubrania

Ponad 40 proc. Polaków przyznaje, że kupuje nowe ubrania przynajmniej raz w miesiącu - wynika z raportu, przygotowanego przez KPMG. Na takie zakupy wydajemy jednak nie więcej niż co dziesiątą zarobioną złotówkę. To właśnie cena jest dla nich wciąż najistotniejsza przy wyborze ubrania.

Polacy na zakupy odzieżowe wydają zazwyczaj nie więcej niż 10 proc. pensji
Źródło zdjęć: © 123RF
Jakub Ceglarz
oprac.  Jakub Ceglarz

Wartość rynku odzieżowego w Polsce rośnie z roku na rok. Według szacunków firmy KPMG, która przygotowała na ten temat raport do spółki z Akademią Biznesu i Prawa Mody Uczelni Łazarskiego, wynosi już około 30 mld zł.

W opracowaniu czytamy, że Polacy lubią się stroić i ponad 40 proc. z nich robi to przynajmniej raz w miesiącu. Przynajmniej jeśli chodzi o ubrania. Rzadziej zaopatrujemy się w bieliznę, obuwie oraz akcesoria i dodatki. Jeśli chodzi o biżuterię i zegarki, to kupujemy je rzadziej niż raz do roku.

Co ciekawe, coraz więcej naszych rodaków pozwala sobie na odrobinę luksusu. Co czwarty badany stwierdził bowiem, że ma w swojej szafie coś, co można zdefiniować jako "luksusowe". Zazwyczaj jest to kurtka lub garnitur, ale czasami chodzi również o buty, biżuterię oraz sukienki. Średnia wartość luksusowej rzeczy wynosi 1403 zł.

Obraz
© kpmg | KPMG

Ale z drugiej strony dla większości Polaków wciąż prawie najważniejsza przy kupowaniu nowych spodni czy swetra jest cena. Większą uwagę przykładają tylko do fasonu. Dopiero w dalszej kolejności pojawia się jakość, kolorystyka czy marka. Konsumenci nad Wisłą praktycznie nie biorą pod uwagę społecznej odpowiedzialności producenta, rzadziej też myślą o tym, by podążać za najnowszymi trendami.

Zobacz: Jak rozpoznać niemarkową odzież?

Ile wydajemy? Aż 46 proc. z nas nie wydaje na ubrania, buty i dodatki więcej niż co dziesiątą zarobioną złotówkę. Co trzeci Polak przeznacza na ten cel od 10 do 24 proc. swojej pensji. Więcej - tylko 6 proc. Polaków.

Na zakupy wciąż wybieramy sieciówki - aż 65 proc. respondentów przyznało, że najczęściej kupuje właśnie w tego typu sklepach. Mniej więcej co trzeci z nas wybiera sklepy z wieloma markami, butiki lub dyskonty. Do lumpeksów chodzi natomiast 28 Polaków.

W ostatnich latach wielu z nas z galerii handlowych przenosi się jednak do internetu. Jak pokazuje raport KPMG, w ciagu ostatniego półrocza aż połowa badanych kupiła ubrania, buty lub dodatki przez internet. Jedna czwarta zaś zrobiła to, ale dawniej niż 6 miesięcy temu.

W zakupach on-line Polacy cenią sobie przede wszystkim wygodę, oszczędność pieniędzy, szybkość oraz większy wybór.

Źródło artykułu: WP Finanse

Wybrane dla Ciebie

UE inwestuje miliardy w drogi i kolej. Oto czym jest TEN-T
UE inwestuje miliardy w drogi i kolej. Oto czym jest TEN-T
Przelewy w Polsce. Od takiej kwoty bank zawiadomi skarbówkę
Przelewy w Polsce. Od takiej kwoty bank zawiadomi skarbówkę
Aldi zmienia zdanie. Nowe podejście do kas i promocji
Aldi zmienia zdanie. Nowe podejście do kas i promocji
Polskie gruszki nareszcie w marketach. Oto ceny naszych owoców
Polskie gruszki nareszcie w marketach. Oto ceny naszych owoców
Ukraińcy nadal mogą pracować na polskiej wsi. Legalny pobyt wydłużony
Ukraińcy nadal mogą pracować na polskiej wsi. Legalny pobyt wydłużony
Nowa opłata od jutra? Lidl i Biedronka zabierają głos
Nowa opłata od jutra? Lidl i Biedronka zabierają głos
Księża seniorzy żyją w bogactwie? Oto ich emerytury
Księża seniorzy żyją w bogactwie? Oto ich emerytury
Owinęli wokół palca. Oszuści ukradli ponad milion złotych mężczyźnie
Owinęli wokół palca. Oszuści ukradli ponad milion złotych mężczyźnie
Fala zwolnień grupowych w Krakowie. Setki osób mogą stracić pracę
Fala zwolnień grupowych w Krakowie. Setki osób mogą stracić pracę
Kryzys Allegro w internecie. Pracownicy nie zostawiają suchej nitki
Kryzys Allegro w internecie. Pracownicy nie zostawiają suchej nitki
Tryb zimowy w oknach. Wyjaśniamy, jak go ustawić
Tryb zimowy w oknach. Wyjaśniamy, jak go ustawić
Ministra oburzona cenówkami w Biedronce. Mamy komentarz UOKiK
Ministra oburzona cenówkami w Biedronce. Mamy komentarz UOKiK