Reklama piwa z Tomaszem Adamkiem łamie prawo?

Czy najnowsza kampania reklamowa piwa Żywiec łamie przepisy? Wkrótce do prokuratury trafi zawiadomienie w tej sprawie - dowiedział się "Dziennik Polski".

Reklama piwa z Tomaszem Adamkiem łamie prawo?
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

09.02.2010 06:53

Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych dopatrzyła się naruszenia przepisów w ostatniej kampanii reklamowej piwa Żywiec. Chodzi o spot, w którym występuje znany bokser Tomasz Adamek. - Udział znanego sportowca w reklamie piwa jest złamaniem ustawy o wychowaniu w trzeźwości - podkreśla Krzysztof Brzózka, dyrektor Agencji.

- Reklama piwa nie może kojarzyć się z sukcesem życiowym i zawodowym ani ze sprawnością fizyczną. Jeśli Tomasz Adamek to nie jest sprawność fizyczna, to co? Intelekt? Mister Polonia? - zżyma się szef PARPA.

Dlatego kierowana przez niego Agencja jeszcze w tym tygodniu zamierza złożyć do prokuratury zawiadomienie w tej sprawie. To jednak nie koniec kłopotów producenta piwa. Przedstawicielom Agencji nie podoba się również reklama prasowa z udziałem Krzysztofa Majchrzaka. Dopatrzyli się bowiem, że w niektórych tygodnikach nie zawiera ona obowiązkowych napisów o szkodliwości picia alkoholu - pisze dziś "Dziennik Polski".

Źródło artykułu:PAP
piwopraworeklama
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)