Restrukturyzacja Pagedu Sklejki przyniesie efekty w IV kw.
26.8.Warszawa (PAP) - Paged, który zakończył restrukturyzację Pagedu Meble, przechodzi do restrukturyzacji Pagedu Sklejki. Efekty podjętych działań będą widoczne w czwartym...
26.8.Warszawa (PAP) - Paged, który zakończył restrukturyzację Pagedu Meble, przechodzi do restrukturyzacji Pagedu Sklejki. Efekty podjętych działań będą widoczne w czwartym kwartale tego roku, ale poprawa tego biznesu będzie zauważalna już od września w związku z rosnącym popytem.
"Zakończyliśmy restrukturyzację w meblach, teraz przechodzimy do Pagedu Sklejki. Efekty naszych prac będą widoczne w IV kwartale. Ale rynek w sklejce się poprawia, tak więc niezależnie od restrukturyzacji, w ślad za wzrostem popytu, poprawa będzie widoczna już we wrześniu" - powiedział na konferencji prezes Pagedu Daniel Mzyk.
Wśród założonych celów dla Sklejki Pisz jest przejęcie podmiotu z rynku. Do końca sierpnia Paged Sklejka ma wyłączność negocjacyjną w sprawie kupna od MSP 85 proc. akcji Fabryki Sklejka-Pisz.
Jak poinformował prezes, w spółce trwają dyskusje, czy przejmować tę firmę, czy nie. Alternatywą jest kupno producenta sklejki w Rosji bądź na Białorusi.
Planowane jest też wprowadzanie dwóch nowych produktów w Pagedzie Sklejka rocznie. Współczynnik reklamacji ma spaść do 0,90 proc. z 1,15 proc. obecnie. Zakładany jest też spadek zapasów surowca oraz poszerzenie rynków zbytu. Planowany jest wzrost ROE i rentowności operacyjnej. Zarząd stawia na poprawę wydajności i nowe inicjatywy sprzedażowe.
Paged Sklejka ma w 37,2-proc. udział w produkcji sklejki w Polsce.
Jak poinformował prezes, udana restrukturyzacja Pagedu Meble przyniosła poprawę rentowności. Planowany jest dalszy rozwój części meblowej. Jednym z ważniejszych kroków jest wprowadzenie na rynek nowej marki.
"Rozmawiamy z jednym z brytyjskich designerów oraz z dwoma Polakami. Chcemy stworzyć brand z nowoczesnym, odważnym designem. Robimy to z myślą o rynkach europejskich" - powiedział Mzyk.
Dodał, że w Pagedzie Meble planowane jest też wyjście w inne kategorie produktowe, m.in. w tapicerkę i meble dziecięce.
W I półroczu zysk brutto na sprzedaży w handlu wyniósł 4,13 mln zł, w meblach 22,2 mln zł, a w sklejce 10,2 mln zł. Przychody ze sprzedaży w przypadku handlu wyniosły 25,6 mln zł, w przypadku mebli 83,1 mln zł, a w przypadku sklejki 61,4 mln zł. (PAP)
morb/ jtt/