Ruszyła kampania funduszy europejskich za 15,8 mln zł
Około 15 mln 879 tys. zł będzie kosztować kampania reklamowa, w której będą promowane fundusze europejskie. Kampania zaczęła się na początku września i potrwa do lutego 2011 r. Ma pokazać pozytywne zmiany, jakie zaszły w Polsce dzięki unijnym funduszom.
Jak powiedziała dziennikarzom na poniedziałkowej konferencji minister rozwoju regionalnego Elżbieta Bieńkowska pieniądze, które zostały przeznaczone na finansowanie kampanii, nie mogą być przeznaczone na żaden inny cel.
- Pieniądze europejskie podzielone są na paczki programowe, ale jest jeszcze osobna paczka, która się nazywa Pomoc Techniczna. Te pieniądze służą oliwieniu systemu, czyli to pieniądze, z których refunduje się część wynagrodzeń, wydaje się podręczniki itp. Tam jest jeszcze jedna działka, związana z promocją. I nie możemy tych pieniędzy przesunąć na inne wydatki - wyjaśniła minister.
Kampania ma się skupiać na pokazywaniu efektów realizacji zarówno poszczególnych programów unijnych, jak i funduszy unijnych jako całości. Ma też zachęcić do korzystania z funduszy.
Kampanię podzielono na pięć etapów poświęconych poszczególnym programom. W radiu i telewizji będą emitowane spoty reklamowe. W etapie poświęconym programowi Kapitał Ludzki pojawią się także reklamy w prasie. Twarzami kampanii mają być dziennikarze znani z porannych programów telewizyjnych - Dorota Wellman i Marcin Prokop.