Rywal Rossmanna w Polsce? Niemiecka sieć planuje ekspansję na Wschód
Niemiecka sieć drogerii Müller planuje ekspansję na rynki Europy Centralnej i Wschodniej. Na razie nie wiadomo, czy Polska będzie kolejnym celem tej dynamicznie rozwijającej się firmy, która uchodzi za rywala Rossmanna i drogerii dm. Sieć już działa na Słowacji i rozważa wejście do Czech.
Müller, niemiecka sieć sklepów oferująca produkty drogeryjne, zabawki i artykuły papiernicze, odnotowała znaczący wzrost przychodów. W roku obrotowym 2023/2024 firma osiągnęła rekordowe 5 mld euro, co stanowi wzrost o 8,3 proc. w porównaniu do poprzedniego roku.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Biedronka rozpycha się na Słowacji. Czy jest taniej niż w Polsce? Sprawdzamy
Müller rusza na podbój Europy Środkowo-Wschodniej
Portal wiadomoscihandlowe.pl donosi, że firma Müller planuje dalszą ekspansję na rynki Europy Centralnej i Wschodniej. To może oznaczać, że wkrótce sklepy Müller pojawią się także w Polsce, choć przedstawiciele firmy na razie nie ujawniają planów względem naszego rynku.
W 2025 r. sieć Müller wkroczyła na Słowację. Pierwszy sklep został uruchomiony w czerwcu w mieście Trenčín. Firma planuje otwarcie kolejnych sklepów - docelowo nawet 25 lokalizacji, w tym kilka w Bratysławie.
Poza tym firma rozważa wejście do Czech, gdzie zainicjowano już działalność nowej jednostki operacyjnej. Niemieckie branżowe media oraz eksperci rynku detalicznego przewidują, że Müller wkrótce otworzy sklepy także w Czechach, jednak nie podano jeszcze oficjalnej daty otwarcia.
Co można kupić w drogerii Müller?
Sklepy oferują szeroki wybór produktów, co pozwala na zaspokojenie różnorodnych potrzeb konsumentów. To podejście przyczyniło się do wzrostu popularności marki na rynkach międzynarodowych.
W drogeriach Müller można kupić kosmetyki, perfumy, chemię domową, artykuły gospodarstwa domowego, zdrową żywność i suplementy, leki bez recepty, zabawki, artykuły papiernicze i książki.
Sieć Müller założona w 1953 r. posiada około 900 sklepów w Europie, głównie w Niemczech, a także w Austrii, Szwajcarii, na Węgrzech, w Chorwacji, Słowenii i na Majorce. Niektóre sklepy mają nawet 4,5 tys. mkw.
Ekspansja Müllera może stanowić wyzwanie dla lokalnych sieci handlowych. Niemiecka firma znana jest z konkurencyjnych cen i szerokiego asortymentu, co może wpłynąć na dynamikę rynku w regionie, gdzie dużą popularnością cieszą się inne niemieckie drogerie - Rossmann i dm (to właśnie te dwie sieci wyprzedzają Müllera pod kątem obrotów w Niemczech).
Drogerie dm są obecne w Polsce od kwietnia 2022 r. Pierwszy sklep sieci został otwarty we Wrocławiu (w parku handlowym Galaktyka). Obecnie sieć posiada 58 sklepów w Polsce, a do końca tego roku planuje zwiększyć ich liczbę do 80.