Niemiecka drogeria podbija Polskę. Chce otworzyć 80 sklepów

Drogeria dm planuje mocną ekspansję w Polsce. Do końca 2025 r. niemiecki gigant chce uruchomić prawie 80 sklepów i zamierza zadebiutować w nowych miastach. Sieć ujawniła, że koszt inwestycji w jedną drogerię to około 3 mln zł.

Drogeria dm planuje mocny podbój polskiego rynku
Drogeria dm planuje mocny podbój polskiego rynku
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Maria Glinka

Polska to dla nas ważny rynek i chcemy sukcesywnie umacniać jego znaczenie na tle innych państw, w których jesteśmy obecni - wskazuje Markus Trojansky, dyrektor obszaru ekspansji w Niemczech i dyrektor zarządzający dm-drogerie markt w Polsce, cytowany w oficjalnym komunikacie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

WIDEO

"Tajemniczy box" w Auchan. Oto co znaleźliśmy w środku

Niemiecka drogeria podwoi liczbę sklepów w ciągu trzech lat

Obecnie drogeria dm posiada w Polsce 53 sklepy i zatrudnia 471 pracowników. To ma się niebawem zmienić za sprawą planów ekspansji nad Wisłą, które niemiecka firma ujawniła przy okazji trzeciej rocznicy od otwarcia pierwszej placówki w Polsce.

Do końca tego roku sieć chce uruchomić 80 nowych sklepów. Z kolei w perspektywie najbliższych trzech lat liczba placówek należących do drogerii dm ma się podwoić.

- Mamy podpisanych kilkadziesiąt umów na kolejne 2 lata i nadal tworzą się nowe - podkreśla Trojansky.

Z zapowiedzi wynika, że nowe drogerie pojawią się m.in. w Łodzi, Świdnicy i Kłodzku. W planach są także dwie nowe placówki w Warszawie oraz debiut w Poznaniu. Do końca roku sieć chce zwiększyć liczbę sklepów we Wrocławiu do dziewięciu.

- Koszt inwestycji w jeden sklep to około 3 mln zł, zaś średni czas potrzebny na otwarcie nowej drogerii wynosi trzy miesiące. W każdym nowo otwartym sklepie zatrudnienie znajduje około siedem osób - wyjaśnia dyrektor.

W drogeriach dm można znaleźć produkty do codziennej pielęgnacji, zdrowia i urody. W ofercie są m.in. kosmetyki do makijażu, pielęgnacji, produkty do domu, chemia gospodarcza oraz zdrowa żywność. Sieć posiada swoje marki własne np. Balea (żele pod prysznic, maseczki). Klienci mogą też korzystać z aplikacji "Mój dm", dzięki której otrzymują dodatkowe promocje w formie kuponów.

Woolworth chce otworzyć 40 nowych sklepów

Jednak sieć drogerii dm to niejedyny niemiecki gigant, który planuje rozszerzać swój zasięg w Polsce. Najnowsze plany sieci Woolworth, która oferuje produkty codziennego użytku, zakładają, że nad Wisłą pojawi się 40 nowych sklepów. Na ten cel dyskont ma przeznaczyć około 65 mln zł w roku obrotowym 2025/2026.

Woolworth koncentruje się na lokalizacjach w parkach handlowych oraz centrach miast. W planach jest także debiut sklepu ulicznego w strefie pieszej.

Źródło artykułu:WP Finanse

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (3)