Sieć sklepów Mothercare zniknie z Polski w ciągu kilku miesięcy

Według informacji Retailnet, likwidacja ma związek z wygaśnięciem licencji dla Alshaya Polska, która odpowiadała za zarządzanie sklepami w kraju.

Obraz
Jorge Andrés Calderón / Flickr (CC BY 2.0)
Damian Słomski

Brytyjski producent odzieży dziecięcej likwiduje sklepy w naszym kraju. Przegrał konkurencję z innymi markami. Mothercare musi zmierzyć się też ze spadającym zaufaniem ze strony inwestorów.

"Drodzy Klienci, Z przykrością informujemy o podjętej decyzji likwidacji sklepów Mothercare w Polsce. Obecnie funkcjonujące sklepy będą zamykane w ciągu najbliższych miesięcy. Dokładne terminy zamknięć będziemy przekazywać Wam na bieżąco" - czytamy na profilu Mothercare na Facebooku.

Marka znana głównie ze sprzedaży odzieży dla dzieci rozpoczęła proces zamykania sklepów już kilka miesięcy temu. Wycofała kilka salonów m.in. z Warszawy, Wrocławia i Poznania. Cała sieć liczy obecnie kilkanaście punktów w największych miastach.

Według informacji Retailnet, likwidacja ma związek z wygaśnięciem licencji dla Alshaya Polska, która odpowiadała za zarządzanie sklepami w kraju. O szczegóły likwidacji sieci poprosiliśmy przedstawicieli Alshaya, ale do momentu publikacji nie uzyskaliśmy żadnego komentarza.

Brak oficjalnych informacji o powodach nieprzyznania licencji wywołuje spekulacje o możliwych trudnościach finansowych i zderzeniu z dużą konkurencją na krajowym rynku. Do tego osiąganiu zysków przeszkadzałyby nowe przepisy nakładające na detalistów podatek od obrotu.

Z oficjalnego komunikatu Mothercare wynika, że marka całkowicie nie zniknie z rynku. "Pracujemy nad dalszymi planami obecności marki na rynku. Wszelkie szczegóły podamy tak szybko, jak to będzie możliwe" - czytamy na profilu firmy na Facebooku.

Mothercare rozpoczęła swoją działalność w 1961 roku. Obecnie posiada ponad 1200 sklepów w 54 krajach. Jej siedziba znajduje się w Wielkiej Brytanii. Tam też jest notowana na giełdzie. Notowania akcji od połowy ubiegłego roku systematycznie spadają, co sugeruje, że inwestorzy obawiają się o możliwość generowania zysków w najbliższej przyszłości. W lipcu wartość rynkowa firmy sięgała pół miliarda funtów. Teraz spadła poniżej 350 mln.

W Polsce zarządzaniem siecią Mothercare zajmowała się spółka Alshaya Poland, która jest częścią międzynarodowej grupy Alshaya z siedzibą w Kuwejcie. Oprócz Mothercare ma w portfelu m.in. takie marki jak: TOPSHOP, Dorothy Perkins i Victoria's Secret.

Wybrane dla Ciebie

To już plaga na Podlasiu. Rolnicy znajdują niebezpieczne przedmioty
To już plaga na Podlasiu. Rolnicy znajdują niebezpieczne przedmioty
Nocowanie w studio. Wyjazd busem. Nietypowa oferta pracy dla Polaków
Nocowanie w studio. Wyjazd busem. Nietypowa oferta pracy dla Polaków
Zamienią ulicę w deptak? Mieszkańcy mają dość nocnych rajdów
Zamienią ulicę w deptak? Mieszkańcy mają dość nocnych rajdów
Gminy zmieniają zasady segregacji odpadów. Koniec z "za darmo"
Gminy zmieniają zasady segregacji odpadów. Koniec z "za darmo"
Lotnisko w Radomiu pustoszeje. W zimę tylko jeden kierunek
Lotnisko w Radomiu pustoszeje. W zimę tylko jeden kierunek
Zamykają sklep za sklepem. Słynna szwedzka sieć znika w oczach
Zamykają sklep za sklepem. Słynna szwedzka sieć znika w oczach
Jazda autobusami za darmo. Chcą, by mieszkańcy porzucili samochody
Jazda autobusami za darmo. Chcą, by mieszkańcy porzucili samochody
Ile sklepów może jeszcze otworzyć Żabka? Padła liczba
Ile sklepów może jeszcze otworzyć Żabka? Padła liczba
Legalizacji nie będzie. Pismo z rządu nie pozostawia wątpliwości
Legalizacji nie będzie. Pismo z rządu nie pozostawia wątpliwości
Tony jagód z Ukrainy jechały do Polski. Oto co wykryły służby
Tony jagód z Ukrainy jechały do Polski. Oto co wykryły służby
Polak wygrał w Eurojackpot. Oto gdzie kupił szczęśliwy kupon
Polak wygrał w Eurojackpot. Oto gdzie kupił szczęśliwy kupon
Ciąg dalszy afery z Allegro. Wpis krąży po internecie. Firma komentuje
Ciąg dalszy afery z Allegro. Wpis krąży po internecie. Firma komentuje