Sieci odzieżowe chcą nas urządzić

Polacy pokochali sieciowe sklepy wnętrzarskie. Najchętniej kupujemy akcesoria do domu w sieciówkach kojarzonych z ubraniami. Jesienią swoje pierwsze w naszym kraju sklepy stacjonarne z wyposażeniem wnętrz otworzy H&M.

Sieci odzieżowe chcą nas urządzić
Źródło zdjęć: © H&M Home/materiały prasowe

01.08.2013 | aktual.: 07.08.2013 16:57

We wrześniu szwedzki koncern chce otworzyć swoje sklepy wnętrzarskie w galeriach handlowych w Gdyni, Nowym Sączu, Poznaniu oraz Krakowie.

- Wnętrzarski koncept H&M w Galerii Bronowice będzie propozycją dla młodych ludzi, ceniących sobie ciekawe rozwiązania dekoracyjne w przystępnych cenach. Do tej pory działy Home szwedzkiej firmy mogliśmy znaleźć jedynie w krajach skandynawskich i Europie Zachodniej - mówi Iwona Sitko, dyrektor krakowskiej Galerii Bronowice.

W sklepach będzie można dostać tekstylia, poduszki, pościel czy akcesoria do kuchni i łazienki. Produkty H&M do mieszkania mają być skierowane dla tej samej grupy docelowej co ubrania. Cechować ma je niska cena i design zgodny z najnowszymi trendami.

Wejście H&M Home do Polski sprawi, że na rynku zrobi się tłoczno. Aktualnie w naszym kraju liderem wśród sieci wnętrzarskich jest home&you. To sklepy z szerokiego portfela LPP, czyli trójmiejskiej firmy, która ubrania sprzedaje pod markami Reserved, Cropp czy House. Na dziś home&you ma około 70 placówek w Polsce oraz dodatkowo 10 za granicą (Rosja, Estonia, Ukraina).

Po około 30 lokalizacji w centrach handlowych mają nie powiązane ze sklepami modowymi Duka (specjalizująca się w sprzedaży akcesoriów kuchennych i do gotowania) oraz Almi Decor (sprzedaje także meble).

Projekty wnętrzarskie zagranicznych sieci kojarzonych raczej z ubraniami niż zastawą stołową są dziś jeszcze skromne, ale dynamicznie rozwijane. Nieco bardziej ekskluzywna od H&M hiszpańska Zara (marka należy do Inditeksu) zadebiutowała w naszym kraju w 2009 roku. Jako pierwszy otworzono sklep w centrum handlowym Stary Browar w Poznaniu.

Obecnie Zara Home dostępna jest już w siedmiu lokalizacjach. Niedługo dojść mają kolejne dwa sklepy. Oprócz tego od 2012 roku w naszym kraju kupić można także produkty marki wnętrzarskiej przez internet. W ramach Zara Home stworzono też specjalną kolekcję dla dzieci - Zara Home Kids.

Poza tym małe meble oraz akcesoria do domów sprzedaje także sieć TK Maxx, która specjalizuje się w odsprzedaży końcówek kolekcji. W większości z 18 placówek brytyjskiej firmy w Polsce kupić można zastawy stołowe, obrusy, lampy czy poduszki znanych marek.

h&mikeahome
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (62)