Słodki marketing czy dbałość o zdrowie? Pepsi i Cola promują stewię
Za oceanem Coca-Cola i Pepsi rozpoczęły sprzedaż nowych rodzajów swoich flagowych napojów - Coca Cola Life i Pepsi True to nowe odmiany napoju typu kola.
06.10.2014 | aktual.: 06.10.2014 21:49
Za oceanem Coca-Cola i Pepsi rozpoczęły sprzedaż nowych rodzajów swoich flagowych napojów - Coca-Cola Life i Pepsi True to nowe odmiany napoju typu kola. Tym razem słodzonych stewią, słodzikiem pochodzenia roślinnego, który jest nawet 300 razy słodszy od białego cukru. Niedawno oba koncerny zaprezentowały nowe, zielone etykiety nawiązujące stylistyką do koloru liści rośliny, z której pochodzi substancja słodząca.
Zastosowanie stewii jako słodzika pozwala na obniżenie kaloryczności napojów. Pepsi chwali się o 30 procent obniżoną zawartością cukru, a Coca-Cola o 35 procent mniejszą kalorycznością napojów. Koncerny, jak pisze serwis CNN Money, rozpoczęły też kampanię mającą na celu znaczące zredukowanie kaloryczności napojów. To właśnie elementem tej kampanii są promocje nowych wersji popularnych napojów.
Troska koncernów o nasze zdrowie jest jednak podyktowana również wynikami sprzedaży. Rosnąca świadomość konsumentów sprawiła, że od początku stulecia sprzedaż napojów gazowanych spada - Coca-Coli o jedną czwartą, a Pepsi o około 40 procent. Koncerny muszą więc walczyć o utrzymanie poziomu sprzedaży, a elementem tej walki jest wprowadzanie zdrowszych napojów.
Napoje słodzone stewią pojawiają się w ofercie obu gigantów (i nie tylko - np. polskiej firmy Zbyszko również), już od jakiegoś czasu. O ile w Polsce nie ma jeszcze Coca-Coli Life ani Pepsi True, o tyle napoje słodzone stewią można już znaleźć na półkach - Pepsi parę lat temu reklamowała Lipton Ice Tea słodzoną tą substancją.