Solarium niczym sklep monopolowy? Salony muszą ostrzegać przed oferowaną usługą
Korzystanie z solariów zostanie objęte obostrzeniami niczym zakup alkoholu czy papierosów. W salonach kosmetycznych zawisną ostrzeżenia podobne do tych o szkodliwości palenia.
07.11.2017 11:57
Na stronach Rządowego Centrum Legislacji pojawił się projekt rozporządzenia ministra zdrowia, który reguluje sposób ostrzegania klientów przed korzystaniem z solariów. Informacja ma zostać wydrukowana czcionką Arial nie mniejszą niż 32 pkt na papierze w formacie przynajmniej A4.
W każdym salonie, gdzie znajduje się solarium, ostrzeżenia mają zawisnąć "w miejscu widocznym dla osoby zamierzającej skorzystać z solarium oraz na wysokości umożliwiającej ich swobodne odczytanie".
Ustawa z 15 września 2017 r. zakazuje korzystania z solariów osobom poniżej 18. roku życia. Nie wolno również organizować promocji i reklamy dla tego typu usług. W razie złamania zakazu, prowadzący działalność gospodarczą może zapłacić grzywnę w wysokości nawet 50 tys. zł.
Podobne zasady obowiązują we Włoszech, Hiszpanii czy Francji.