Spar przejmuje Piotra i Pawła. Otwarto pierwszy sklep

Pierwszy sklep pod szyldem Eurospar, w lokalu po Piotrze i Pawle, otwarto w warszawskim centrum handlowym Blue City. Sprawdzamy, jak sklep radzi sobie w pierwszym dniu po zmianie marki.

Spar przejmuje Piotra i Pawła. Otwarto pierwszy sklep
Źródło zdjęć: © WP.PL | Witold Ziomek
Witold Ziomek

Eurospar w Blue City to pierwszy sklep uruchomiony w lokalu przejętym od Piotra i Pawła, i zarazem pierwszy sklep tej sieci w Warszawie.

Jest też jedynym supermarketem spożywczym na terenie centrum handlowego.

- Sklep był nieczynny przez kilka tygodni, to było trochę uciążliwe - mówi pan Jacek, który na zakupy urwał się z pracy w pobliskim biurze. - Trwał remont. Jest sporo przestrzeni, nie ma kolejek do kas, póki co jest porządek. Zmiana na plus.

Nowości

Jedną z nowinek, którą Eurospar proponuje klientom, jest stoisko z rzemieślniczym piwem, lanym do butelek prosto z beczek. Litr, w zależności od gatunku, kosztuje około 30 złotych.

- Bardzo fajnie, szkoda tylko, że leją do plastikowych butelek - komentuje jedna z klientek. - Tyle się ostatnio mówi o ekologii. Wolałabym, żeby były w szkle.

Obraz
© WP.PL | Witold Ziomek

Sklep ma w sumie 2,5 tys. m.kw. Część przestrzeni wydzielono na kawiarnię, w której można też kupić słodycze i przekąski.

Pojawiły się wydzielone stoiska z żywnością ekologiczną, bezglutenową i wegańską.

Po poprzednim sklepie pozostało stoisko z produktami charakterystycznymi dla kuchni włoskiej.

Strefa bistro, do której bezpośrednio prowadzi główne wejście, sprzedaje przede wszystkim produkty Kuchni Polki - marki własnej Piotra i Pawła/Spar Group.

Obraz
© WP.PL | Witold Ziomek

400 nowych sklepów

Warszawski Eurospar to pierwszy z 400 sklepów, który sieć zamierza otworzyć w Polsce w ciągu najbliższych pięciu lat.

Spar zamierza też odnowić kontrakty z niezależnymi detalistami.

"Ważne są dla nas możliwości współpracy z dużą liczbą niezależnych detalistów, którzy często szukają dużego, wiarygodnego i stabilnego partnera. Szansą są wysokie poziomy konsumpcji w Polsce, przy czym polski konsument to klient świadomy, oczekujący produktów dobrej jakości i chętnie kupujący w dobrze zaopatrzonych sklepach" - mówi Tomasz Syller, dyrektor zarządzający Wasz Sklep Spar.

Dotychczas podpisano lub odnowiono kontrakty z prawie 300 dostawcami. W systemie logistycznym jest dostępnych ponad 6 500 produktów od prawie 500 dostawców. Do końca roku liczba produktów ma wzrosnąć do 7 500.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (130)