Trwa ładowanie...

Sprzedała lody, paragon położyła na ladzie. Wtedy wkroczyła skarbówka

Sprzedawczyni lodów została ukarana przez kontrolerów skarbówki za niewydanie paragonu klientowi. Jednak nagranie monitoringu z lodziarni pokazuje, że paragon został wydrukowany i położony na ladzie – informuje polsatnews.pl.

Sprzedawczyni lodów dostała mandat w wysokości 3 tys. zł Sprzedawczyni lodów dostała mandat w wysokości 3 tys. zł Źródło: AgencjaWyborcza.pl, fot: foto-krakow
d1tr0l7
d1tr0l7

Pracownice sieci lodziarni działającej w centralnej Polsce opowiedziały w programie "Interwencja" o nietypowej sytuacji, która miała miejsce w jednym z ich lokali. Kontrolerzy urzędu celno-skarbowego nałożyli na sprzedawczynię mandat w wysokości 3 tys. zł za niewydanie paragonu klientowi.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Inflacja jednocyfrowa jeszcze w tym roku. Członek RPP: martwi nas inny odczyt

Wydrukowała paragon i położyła na ladzie

Marlena Godala, menadżerka sieci lodziarni, sprawdziła kamery monitoringu. Widać na nich, że paragon został wydrukowany i położony na ladzie. Jednak zdaniem skarbówki sprzedawczyni powinna wręczyć paragon klientowi do ręki.

Przyszedł do mnie klient, ja nabiłam dwie gałki i wydałam mu paragon, położyłam tutaj na ladzie. I poszłam nakładać loda. Za nim przyszły dwie osoby i powiedziały od razu, że mam mandat. Zapytali się, ile mam lat, czy mam w ogóle 18 i czy jestem Ukrainką. Ja powiedziałam, że tak – relacjonowała Julia Myszalowa.

Przepisy mówią jasno

Sęk w tym, że w 2019 r. Naczelny Sąd Administracyjny uznał, że sprzedawca nie musi fizycznie wręczyć paragonu klientowi. Nigdzie w przepisach nie jest wskazane, że klient musi odebrać paragon. Jest tylko obowiązek wydruku przez sprzedawcę.

d1tr0l7

Według Łukasza Walasika, eksperta prawa podatkowego, samo zaoferowanie kupującemu paragonu jest wystarczające i w pełni odpowiada obowiązkowi wydania paragonu. Bardzo rzadko zdarza się, że sprzedawcy wręczają paragony do ręki – informuje polsatnews.pl.

Tak całe zdarzenie opisuje skarbówka w oświadczeniu cytowanym przez dziennikarzy:

Podstawą wystawienia mandatu było niewydanie paragonu w sposób umożliwiający klientowi jego odebranie. W sytuacji stwierdzenia znikomej społecznej szkodliwości czynu, sprawca nie podlega ukaraniu.

W opisywanej sytuacji skarbówka wystawiła mandat na 3 tys. zł. Lodziarnia napisała odwołanie, jednak nie zostało ono rozpatrzone pozytywnie. Dopiero po reportażu "Interwencji" Krajowa Administracja Skarbowa wysłała do sądu pismo, by uchylić mandat nałożony na sprzedawczynię.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d1tr0l7
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1tr0l7