Stokrotka chce mieć do końca '16 prawie 630 sklepów
02.04. Warszawa (PAP) - Emperia chce mieć do końca 2016 roku 627 sklepów Stokrotka, z czego prawie 450 supermarketów i marketów własnych oraz ponad 80 franczyzowych - poinformowali...
02.04.2014 | aktual.: 02.04.2014 13:53
02.04. Warszawa (PAP) - Emperia chce mieć do końca 2016 roku 627 sklepów Stokrotka, z czego prawie 450 supermarketów i marketów własnych oraz ponad 80 franczyzowych - poinformowali przedstawiciele spółki na środowym spotkaniu. Stokrotka rusza właśnie z franczyzą dla supermarketów, projekt franczyzowy dla marketów zostanie uruchomiony w czwartym kwartale.
"Do końca 2016 roku chcemy prowadzić ponad 600 sklepów w Polsce z logo Stokrotka" - powiedział Krzysztof Książek, członek zarządu i dyrektor ds. franczyzy Stokrotki.
Obecnie Emperia prowadzi sieć 243 sklepów Stokrotka. Ma 219 supermarketów własnych i 23 markety własne oraz jeden supermarket franczyzowy.
"Jesteśmy zadowoleni z uruchomionego w ubiegłym roku pierwszego supermarketu franczyzowego. Ruszamy obecnie na rynek z ofertą współpracy dla franczyzobiorców. W czwartym kwartale uruchomimy z kolei franczyzę dla sklepów marketowych" - powiedział Książek.
Na koniec tego roku spółka chce mieć 243 supermarkety i 43 markety własne oraz 11 marketów i 14 supermarketów franczyzowych.
W przyszłym roku sieć Stokrotek ma liczyć łącznie 467 punktów, a w 2016 roku liczba ma wzrosnąć do 627 (303 supermarkety i 143 markety własne, 110 marketów i 71 supermarketów franczyzowych).
Pytany o planowaną efektywność sieci franczyzowej, Cezary Baran, wiceprezes ds. finansowych, powiedział: "Marża EBITDA może być porównywalna jak w naszych własnych sklepach".
Prezes Dariusz Kalinowski powiedział, że wyniki sprzedaży Emperii w pierwszym kwartale 2014 roku były zgodne z założeniami zarządu.
"Po oczyszczeniu o wpływ świąt wielkanocnych w ubiegłym roku jesteśmy ze sprzedażą mniej więcej na poziomie 2013 roku" - dodał Baran.
Stokrotka wchodzi w skład grupy Emperia. W 2013 roku spółka uruchomiła własną sieć logistyczną z centrum dystrybucji koło Warszawy i 9 magazynami regionalnymi.
W 2013 roku Emperia miała 15,2 mln zł zysku netto i 1,97 mld zł przychodów.(PAP)
pel/ ana/