Trwa ładowanie...
RMF FM
parabank

Szefowie parabanku zatrzymani. Oszukali blisko 70 tys. osób

Jak podaje radio RMF FM, policja zatrzymała prezesa i wiceprezesa Pomocnej Pożyczki, jednego z największych parabanków w naszym kraju. Są oni podejrzewani o oszustwa finansowe i narażenie klientów na starty sięgające prawie 180 mln zł.
Share
Szefowie parabanku zatrzymani. Oszukali blisko 70 tys. osób
Źródło: WP.PL
d1d6sjf

Jak podaje radio RMF FM, policja zatrzymała prezesa i wiceprezesa Pomocnej Pożyczki, jednego z największych parabanków w naszym kraju. Są oni podejrzewani o oszustwa finansowe i narażenie klientów na straty sięgające prawie 180 mln zł.

Z danych policji wynika, że to te same osoby i ta sama firma, która wcześniej działała w Słupsku pod szyldem Polskiej Korporacji Finansowej Skarbiec.

d1d6sjf

Zgodnie z ustaleniami śledczych poszkodowanych może być blisko 70 tys. osób, którym spółka miała udzielać kredytów. Kwota strat to prawie 180 mln zł.

Wcześniej policja zatrzymała szefa oraz księgowego spółki Baltic Money. Tu oszukanych jest ok. 1,3 tys. klientów. Spółka mogła zarobić na nich 1,4 mln zł.

Od rana trwają przeszukania w biurach należących do obu firm.

Wszystko zaczęło się od Skarbca

W październiku 2012 r. do gdańskiej prokuratury wpłynęło zawiadomienie od klienta o popełnieniu przestępstwa. Mężczyzna zapewniony przez pracowników Skarbca, że otrzyma pożyczkę, wpłacił tzw. opłatę przygotowawczą. Następnie przedstawiono mu dodatkowe warunki udzielenia kredytu, którym nie był w stanie sprostać. Mimo próśb nie zwrócono mu wniesionych wcześniej pieniędzy.

d1d6sjf

Do prokuratury zaczęły napływać kolejne zawiadomienia. Śledczy zabezpieczyli dokumentację spółki. Ustalili, że od 2002 r. Skarbiec i Pomocna Pożyczka zawarły ok. 60 tys. umów przedwstępnych, od których pobrały opłaty w wysokości 5-10 proc. kwoty, o jaką wnioskowali oszukani klienci.

*Osoby, które zostały oszukane przez firmę nadal mogą zgłaszać zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa. Należy je kierować do Prokuratury Okręgowej w Gdańsku, 80-853 Gdańsk, ul. Wały Jagiellońskie 36. *

W piśmie powinna znaleźć się informacja o tym, że konsument czuje się oszukany i żąda ukarania sprawców przestępstwa. Należy także dokładnie opisać, jak do oszustwa doszło oraz załączyć kopie umowy, dowodu wpłaty i innych dokumentów. Istotne jest także, aby w piśmie znalazły się informacje o tym, co obiecywał pracownik firmy.

d1d6sjf

Podziel się opinią

Share
d1d6sjf
d1d6sjf