T‑Mobile zwróci niewykorzystane środki z kont pre‑paid. UOKiK podjął decyzję
- Prezes UOKiK Tomasz Chróstny zobowiązał T-Mobile Polska do zwrotu pieniędzy pozostałych po wygaśnięciu konta prepaid, w toku są postępowania wobec Orange Polska i P4, wcześniej za podobne praktyki został ukarany Polkomtel - czytamy w komunikacie UOKiK.
08.07.2020 11:41
Sprawa dotyczy telefonów na kartę. UOKiK kontroluje największych operatorów telefonii komórkowej i sprawdza, czy sieci wypłacają klientom zaległe środki, które zostały na kontach po upływie terminu ich ważności.
Zgodnie z obowiązującym regulaminem sieci T-Mobile jedynym sposobem na odzyskanie środków na karcie jest kolejne doładowanie konta, i tym samym przedłużenie jego ważności.
Jeśli klient chce zmienić operatora, straci zgromadzone środki.
- Konsumenci nie mogą tracić niewykorzystanych środków zgromadzonych na koncie pre-paid z powodu braku kolejnego doładowania. To utrudnianie zmiany operatora, co jest zakazane przez Prawo telekomunikacyjne. Także Europejski Kodeks Łączności Elektronicznej nakazuje operatorom uczciwie rozliczać się z konsumentami przy zmianie dostawcy usług - powiedział prezes UOKiK Tomasz Chróstny, cytowany w komunikacie.
UOKiK zobowiązał T-Mobile do zmiany regulaminu i wprowadzenia procedur zwrotu niewykorzystanych środków. Zmiany mają wejść w życie w ciągu 2 miesięcy od uprawomocnienia się decyzji, a klienci muszą zostać o nich poinformowani telefonicznie lub przez SMS.
W styczniu urząd wydał pierwszą decyzję w podobnej sprawie wobec spółki Polkomtel, na którą nałożył ponad 20 mln zł kary. Toczą się także postępowania wobec Orange Polska i P4.
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie