Telewizory znikną z naszych domów? Do 2022 ubędzie ich 2 mln
Firma badawcza Digital TV Research przyjrzała się rynkowi w Europie Wschodniej. Z jej prognoz wynika, że w ciągu najbliższych pięciu lat odbiorników ubędzie w 18 z 22 krajów w regionie.
14.04.2017 | aktual.: 14.04.2017 21:37
Firma badawcza Digital TV Research przyjrzała się rynkowi w Europie Wschodniej. Z jej prognoz wynika, że w ciągu najbliższych pięciu lat odbiorników ubędzie w 18 z 22 krajów w regionie.
Spadek wyniesie 2 miliony, a liczba abonentów telewizji płatnej zmniejszy się 1 milion -pisze serwis Wirtualnemedia.pl.
Blisko połowę subskrybentów płatnej telewizji w Europie Wschodniej mają w 2022 r. stanowić mieszkańcy Rosji.
Przychód generowany przez płatne telewizje ma w 2017 r. sięgnąć 6,11 mld dol, by potem ustabilizować się na poziomie ok. 6 mld dol. rocznie.
Najwyższy przychód, większy nawet niż Rosja, pomimo o wiele niższej liczby abonentów, wygeneruje Polska, która jest pod tym względem regionalnym liderem.
Z wyliczeń Digital TV Research wynika jednak, że w 2022 r. płatna telewizja wypracuje w Polsce niższy przychód niż w 2010 r.