"Teraz Polska" to nie tylko prestiż. To także wzrost sprzedaży

Godło "Teraz Polska" to dla przedsiębiorców przede wszystkim prestiż, ale także wzrost sprzedaży i pozytywny wizerunek wśród klientów i konkurencji - powiedział w poniedziałek PAP prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego Krzysztof Przybył.

24.05.2010 | aktual.: 24.05.2010 15:37

- Prowadzimy od jakiegoś czasu badania i ubiegłoroczne wykazują tendencję wzrostową. Niektórzy z laureatów chwalą się, że na danym produkcie bądź usłudze, która otrzymała godło, mają przyrosty sprzedaży do 20-30 proc. - powiedział. Dodał, że niektórym firmom tytuł pomaga też utrzymać pozycję lidera na rynku.

Na poniedziałkowej konferencji zaprezentowano listę 13 produktów, 9 usług, 3 innowacyjnych przedsięwzięć i 9 gmin, które są laureatami tegorocznej, 20. edycji konkursu "Teraz Polska".

Po raz pierwszy w historii Kapituła Polskiego Godła Promocyjnego "Teraz Polska" nagrodziła wybitne osobistości, które swoim dorobkiem zawodowym i osiągnięciami w znaczący sposób przyczyniają się do promocji Polski na świecie. W tym roku statuetkę "Wybitny Polak" odbiorą Wojciech Kilar (pianista i kompozytor, autor muzyki filmowej) oraz dr Hilary Koprowski (wirusolog i immunolog, twórca pierwszej szczepionki przeciwko wirusowi polio).

Jak zaznaczył Przybył, do konkursu może zgłosić się każda zarejestrowana w Polsce firma, czy gmina. - Oczywiście muszą spełniać podstawowe warunki. Dana usługa, dany produkt musi być na rynku od pół roku. Powinni mieć oczywiście pozytywne wyniki finansowe. Mogą to być również przedsiębiorstwa zagraniczne, pod warunkiem że zgłosiły działalność gospodarcza w Polsce i tutaj się rozliczają - tłumaczył.

Wyjaśnił, że przy wyborze gmin fundacja współpracuje z Politechniką Warszawską. - Współorganizujemy ranking gmin i samorządów już od drugiego roku jako fundacja. Jest tam brane pod uwagę 18 czynników, na podstawie oczywiście danych statystycznych. Można powiedzieć, że rozkładamy daną gminę na czynniki pierwsze i tam nie znajdzie się żaden fuks - zaznaczył.

Zdaniem prezesa, w Polsce brakuje zintegrowanego systemu promocji Polski i nie wpływa to dobrze na wsparcie poszczególnych firm. - Państwo polskie powinno mieć taki system i oczywiście za to odpowiada grupa rządząca - zaznaczył. W jego opinii należy także opracować zasady działania takiego systemu. - Czy to powinno być scentralizowane, czy też rozproszone? Na ten temat toczą się dyskusje. Wiem, że są w tej sprawie kierowane do Sejmu projektu ustaw. Jedne przedsiębiorcy wspierają, drugie nie - powiedział.

Powiedział też, że z badań przeprowadzonych przez fundację w 2009 r. wynika, iż godło "Teraz Polska" jest rozpoznawane przez trzy czwarte polskiego społeczeństwa. - A 60 proc. ma świadomość, czego konkurs "Teraz Polska" dotyczy. To jest bardzo dobry wynik - podsumował.

W dotychczasowych dziewiętnastu edycjach Konkursu "Teraz Polska" wzięło udział około 4,5 tysiąca firm, a Kapituła Polskiego Godła Promocyjnego wyróżniła 426 laureatów. Do udziału mogą przystąpić przedsiębiorcy - osoby fizyczne, osoby prawne lub jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, a także jednostki samorządu lokalnego.

Źródło artykułu:PAP
przedsiębiorcafirmanagroda
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)