Trwa ładowanie...

Tesco otwiera sklep internetowy

Brytyjski gigant handlowy planuje uruchomienie w przyszłym roku sprzedaży internetowej. Polacy coraz więcej wydają na e-zakupy żywności - według firmy Euromonitor International w 2009 r. - była to kwota 300 mln zł.

Tesco otwiera sklep internetowyŹródło: Jupiterimages
d5bek4j
d5bek4j

- W przyszłym roku najpierw uruchomimy sklep internetowy w Czechach i Chinach, a kolejna jest Polska - powiedział dziennikowi "Financial Times" Philip Clark, który w marcu przyszłego roku obejmie posadę prezesa sieci Tesco.

Dotąd brytyjska sieć, która jest wiceliderem polskiego handlu detalicznego, twierdziła, że na prowadzenie e-sprzedaży w Polsce jest za wcześnie. Argumentem były wysokie koszty, zwłaszcza logistyczne, które generuje postawienie i utrzymanie platforma internetowej, podczas gdy robienie zakupów spożywczych w sieci traktowano jako wielkomiejska fanaberię, niż ogólnokrajowy tren. Widać jednak, że zmiana kierownictwa Tesco zrewidowała ten pogląd.

- Po zapewnieniu sobie stabilnej pozycji w handlu tradycyjnym wejście w internet jest naturalnym kierunkiem. Od wielu lat nasz e-sklep działa w Wielkiej Brytanii, niedawno ruszył w Korei Południowej - stwierdził na łamach "Rzeczpospolitej" Michał Sikora, rzecznik Tesco Polska.

Brytyjczycy będą pierwszymi z handlowych gigantów, który rozpoczną sprzedaż internetową w naszym kraju. W tej chwili ten rodzaj dystrybucji funkcjonuje już m.in. we francuskim E.Leclercu, ale zakupy w sieci obsługuje jedynie kilka jego sklepów. Mocną pozycję zdobyły za to sieci delikatesów jak Alma, czy Piotr i Paweł, które systematycznie rozszerzają zasięg o kolejne lokalizacje i są obecne w największych aglomeracjach. Rozwijają się także sklepy tylko działające w sieci jak Frisco.pl, czy a.pl. Ten ostatni niedawno nawiązał partnerstwo z siecią delikatesów Bomi.

ES

d5bek4j
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d5bek4j