Bankomat wciągnął kartę? Nie zwlekaj, musisz szybko zrobić te rzeczy

Trudno wyobrazić sobie gorszą sytuację, niż wciągnięcie karty płatniczej przez bankomat w środku urlopu. Powodów takiej sytuacji może być wiele, a większość z nich jest niezależna od właściciela "plastiku". Tłumaczymy, co zrobić, gdy bankomat nie będzie chciał oddać nam karty.

To może popsuć długi weekend. Co zrobić, gdy bankomat połknie kartę?
To może popsuć długi weekend. Co zrobić, gdy bankomat połknie kartę?
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | dobok
oprac. AS

15.08.2024 | aktual.: 15.08.2024 15:40

Na początku warto pamiętać, że nawet jeżeli karta zostanie zatrzymana przez bankomat, dostęp do pieniędzy nie zostanie utracony. Pierwszym krokiem jest odnalezienie na maszynie numeru telefonu do działu obsługi klienta i zgłoszenie problemu personelowi.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Kolejnym ruchem powinno być zastrzeżenie karty i złożenie wniosku o wydanie nowej. Jeżeli właściciel karty tego nie zrobi, ryzyko utraty pieniędzy z konta spada na niego - wskazuje serwis superbiz.pl.

Warto zgłosić się także do Systemu Zastrzegania Kart (inicjatywy Związku Banków Polskich), który działa pod numerem (+48) 828 828 828. Warto zaznaczyć, że czas wydania nowej karty może się różnić w zależności od banku i trwać nawet do dwóch tygodni.

Co dalej? Posiadacz karty może sprawdzić stan swojego rachunku bieżącego. W dzisiejszych czasach najszybszym sposobem będzie uruchomienie aplikacji mobilnej na swoim smartfonie. Jeżeli zauważymy, że z konta zniknęły pieniądze, powinniśmy skontaktować się z bankiem i poprosić o sprawdzenie monitoringu.

Bankomat nie wypłacił pieniędzy - co zrobić?

Nieco inna sytuacja pojawia się w przypadku, w którym maszyna wydaje nam kartę płatniczą, konto uszczupla się o żądaną kwotę, ale bankomat pieniędzy nie wydaje.

Należy wówczas zgłosić się z reklamacją do banku. By była ona skuteczna, trzeba zapisać sobie numer bankomatu, datę i godzinę transakcji i treść komunikatu, który pojawił się na ekranie bankomatu.

Rozliczenie takiego zgłoszenia może zająć nawet miesiąc czasu. Pracownicy muszą bowiem poczekać, aż bankomat zostanie opróżniony, a środki, które znajdowały się w maszynie - przeliczone. Jeżeli okaże się, że w urządzenie znajdowała się nadwyżka (czyli pieniądze, które nie zostały nam wypłacone), środki wrócą na nasze konto.

M.in. z tego względu najbezpieczniejsze jest wypłacanie pieniędzy w bankomatach, które znajdują się bezpośrednio przy placówkach bankowych.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (44)