Transportowcy pokochali portale społecznościowe

85% transportowców i logistyków to aktywni użytkownicy serwisów społecznościowych, a 65% dostrzega potrzebę utworzenia tego typu portali branżowych

Obraz
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

85% transportowców i logistyków to aktywni użytkownicy serwisów społecznościowych, a 65% dostrzega potrzebę utworzenia tego typu portali branżowych – wynika z badania przeprowadzonego przez serwis TransportPlaza we współpracy z Vlerick Business School.

Obecnie około 85% profesjonalistów branży transportowej i logistycznej korzysta regularnie z serwisów społecznościowych. Najczęściej są członkami dwóch lub trzech społeczności. Średnio sprawdzają swoje konta trzy razy w tygodniu, oddzielając działalność prywatną od zawodowej. Największa intensywność użytkowania takich portali występuje w grupie 21-30 lat i spada wraz z wiekiem respondentów. LinkedIn to najczęściej wybierany serwis do kontaktów zawodowych, podczas gdy Facebook jest ulubioną społecznością prywatną.

Trzeba być na bieżąco

Dlaczego transportowcy i logistycy korzystają z mediów społecznościowych? Najważniejszym powodem jest chęć bycia na bieżąco z wiadomościami i wydarzeniami branżowymi (50% respondentów). Ankieterzy często wskazywali też na wyszukiwanie informacji (46%) oraz kontakty z partnerami (44%), potencjalnymi klientami (21%) i potencjalnymi pracodawcami (19%). W przypadku wykorzystania społeczności do celów prywatnych, najważniejsze jest utrzymanie kontaktów z przyjaciółmi i znajomymi (49%). Społeczność branżowa – według uczestników badania – musi być przede wszystkim źródłem informacji. Miejscem, gdzie profesjonaliści mogą znaleźć najnowsze wiadomości dotyczące ich sektora (59%), opinie ekspertów na wybrane tematy (57%), katalog firm (43%) i profile ich pracowników, z kadrą menedżerską na czele (32%). Takie strony to także platforma networkingowa. Sposób nawiązania kontaktu z innymi ludźmi, łączenia się z nimi, dzielenia się informacjami i możliwościami. 33% pytanych uważa sieć branżową za przestrzeń, na której można
uzyskać odpowiedzi na różne pytania (32,7%), szukać ofert pracy (32%) lub nawiązywać kontakty (31%).

Kierunek – specjalizacja

Inny wniosek płynący z badania zrealizowanego przez TransportPlaza? Przedstawiciele branży chcą ograniczyć liczbę używanych przez siebie portali społecznościowych i czas spędzany na zarządzaniu nimi. Jednocześnie nie mają nic przeciwko powstawaniu kolejnych serwisów, ale wąsko specjalistycznych. Aż 65% respondentów jest zainteresowanych posiadaniem profilu w serwisie o charakterze niszowym, zapewniającym specjalistyczne informacje na temat branży, firm i ludzi ją reprezentujących. Chcieliby znajdować tam również informacje o możliwościach współpracy, ciekawych wydarzeniach i wolnych posadach.

Mirosław Sikorski

Wybrane dla Ciebie
Co piąty Polak wyrzuca do śmieci ogólnych. Grozi im 5 tys. zł kary
Co piąty Polak wyrzuca do śmieci ogólnych. Grozi im 5 tys. zł kary
5 tys. złotych. Tyle potrafią zarobić jednego dnia
5 tys. złotych. Tyle potrafią zarobić jednego dnia
Król mebli z Sulęcina. To usłyszał u Romów, którym dostarczył towar
Król mebli z Sulęcina. To usłyszał u Romów, którym dostarczył towar
Szpitale przekładają zabiegi. Nie mają na nie pieniędzy
Szpitale przekładają zabiegi. Nie mają na nie pieniędzy
Kontrowersyjna branża protestuje w Warszawie. Poszło o podatki
Kontrowersyjna branża protestuje w Warszawie. Poszło o podatki
Nowy, wielki park rozrywki powstanie w Polsce. Oto lokalizacja
Nowy, wielki park rozrywki powstanie w Polsce. Oto lokalizacja
Gigant obuwniczy zwolni 900 osób. Oto szczegóły
Gigant obuwniczy zwolni 900 osób. Oto szczegóły
Doradca Nawrockiego nie płacił rolnikom. "Nie będę komentował"
Doradca Nawrockiego nie płacił rolnikom. "Nie będę komentował"
Tak zmienią się emerytury w 2026 r. Tabela brutto-netto
Tak zmienią się emerytury w 2026 r. Tabela brutto-netto
Znalazła na cmentarzu foliową torbę. Oto co było w środku
Znalazła na cmentarzu foliową torbę. Oto co było w środku
Nocna prohibicja w Warszawie. Zaskakująca reakcja sklepów
Nocna prohibicja w Warszawie. Zaskakująca reakcja sklepów
OC dla właścicieli psów. Jest pismo do MSWiA
OC dla właścicieli psów. Jest pismo do MSWiA