Trwa ładowanie...

Troska o środowisko i wsparcie polskich producentów. Lidl prezentuje dane

Sieć Lidl Polska zobowiązała się do obniżenia o 20 proc. zużycia plastiku w opakowaniach do 2025 roku. Ponadto firma chwali się, że 70 proc. obrotu spółki pochodzi wyłącznie ze sprzedaży polskich produktów.

Troska o środowisko i wsparcie polskich producentów. Lidl prezentuje daneŹródło: East News, fot: Tomasz Kawka
d27cor5
d27cor5

Obniżenie zużycia plastiku dotyczy zarówno opakowań produktów jednostkowych, jak i zbiorczych marek własnych Lidla. Do 2025 roku zużycie ma spaść o 20 proc. Sieć również chce, aby wykorzystywane przez nią tworzywa sztuczne nadawały się w pełni do recyklingu.

Te i inne informacje można wyczytać z raportu wpływu opublikowanego przez spółkę. A oprócz planów na przyszłość, firma poinformowała w nim, co już jej się udało osiągnąć w temacie ekologii. Wskazuje m.in. na likwidację opakowań owoców i warzyw, które dostępne są luzem.

Oprócz tego sieć przekonuje, że swoją markową wodę sprzedaje w butelkach PET z cieńszego plastiku i według jej oceny, w ciągu roku udaje się jej zaoszczędzić 442 tony plastiku. Lidl również zastąpił sprzedaż jednorazowych plastikowych talerzyków i sztućców produktami biodegradowalnymi i zdaniem autorów raportu pozwala to zaoszczędzić rocznie ok. 140 ton plastiku.

Zobacz także: Piwo po 1,5 zł. Minister rolnictwa: Paskudztwo, z którym trzeba walczyć

Sieć zebrała również ponad 80 tys. ton makulatury, ok. 3 tys. ton tworzyw sztucznych oraz 7 ton zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego. Przeszkala też na bieżąco swoich pracowników w zakresie świadomości ekologicznej.

d27cor5

Lidl stara się również ograniczyć zużycie energii i, jak podkreśla w raporcie, przy budowie kolejnych sklepów i magazynów korzysta z m.in.: energooszczędnych systemów ogrzewania i chłodzenia (czyli montuje pompy ciepła i fotowoltaikę). Ma to na celu ograniczenie emisji dwutlenku węgla do atmosfery.

Oprócz ekologii, firma prezentuje również dane dotyczące obrotu i przekonuje, że 70 proc. obrotu stanowi obrót artykułami polskich producentów. Sieć pomaga produktom znad Wisły dostać się na zagraniczne rynki – w 2018 roku 231 polskich dostawców wyeksportowało towar o wartości 2,5 mld złotych za pośrednictwem Lidla.

Sieć handlowa chce również zadbać o jakość produktów, które otrzymają jej klienci i dlatego zobowiązała się, że do 2025 roku ograniczy zastosowanie soli i cukru w produktach marek własnych o 20 proc., a także całkowicie wykluczy ze swojej oferty jaja z chowu klatkowego.

d27cor5

Marka handlowa chciałaby również w przyszłości zlikwidować użycie w artykułach marek własnych syropu glukozowo-fruktozowego i oleju palmowego, ale w tej kwestii żadna deklaracja nie padła.

Natomiast Lidl Polska nałożył na siebie i swoich dostawców zobowiązanie dotyczące zmniejszenia pozostałości substancji czynnych, takich jak m.in. pestycydy w warzywach i owocach. Spółka sprzedaje produkty posiadające o 2/3 mniej takich pozostałości niż jest dopuszczone w przepisach Unii Europejskiej.

d27cor5

Wszystkie dane pochodzą z opublikowanego przez spółkę raportu wpływu, zgodnego ze standardami GRI, czyli raportowania ekonomicznych, środowiskowych oraz społecznych aspektów funkcjonowania organizacji.

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl. W Polsce funkcjonuje nieco mniej, niż 700 sklepów tej marki – na całym świecie ok. 10,5 tys.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d27cor5
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d27cor5