Trwa ładowanie...

Tunel zamknięty, kierowcy bez informacji. W nocy powitał ich szlaban

W nocy z czwartku na piątek przez cztery godziny nieczynny był tunel w Świnoujściu. Kierowcy, którzy chcieli przedostać się z jednego brzegu Świny na drugi, mogli skorzystać z promu. Tyle że z jednej strony tunelu nie było na ten temat żadnej informacji - zwraca uwagę serwis iswinoujscie.pl

Podczas czasowego zamknięcia tunelu pod Świną na jednym jego końcu brakuje informacji dla kierowcówPodczas czasowego zamknięcia tunelu pod Świną na jednym jego końcu brakuje informacji dla kierowcówŹródło: Agencja Wyborcza.pl, fot: Cezary Aszkiełowicz
d1ev3k5
d1ev3k5

"Kierowcy podróżujący od Szczecina w stronę Niemiec drogą krajową nr 3 są pozbawieni najważniejszych informacji na temat dostępności tunelu" - czytamy w serwisie. "Dynamiczne oznakowanie, które powinno informować o jego otwarciu, zamknięciu czy serwisowaniu, po prostu nie istnieje" - zaznacza iswinoujscie.pl.

Serwis relacjonuje, że na prawym brzegu Świny w nocy z czwartku na piątek kierowców zatrzymywał jedynie szlaban. "Brak jest nawet punktu informacyjnego czy pracownika, który mógłby udzielić informacji gdzie kierować kierowców alternatywną drogą na przeprawę promową Bielik" - czytamy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Polska turystyka skorzysta na zmianach klimatu? "Tylko przez chwilę będzie przyjemnie"

Po drugiej stronie jest inaczej

Co ciekawe, po drugiej stronie tunelu sytuacja wygląda inaczej - zainstalowane tam są tablice elektroniczne, które na bieżąco mogą podawać wszystkie najważniejsze informacje.

d1ev3k5

Przypomnijmy, tunel pod Świną został ostatniej nocy wyłączony z użytkowania między północą o a godziną czwartą rano. Powodem była konieczność wymiany i konfiguracji uszkodzonych czujek pożarowych, usunięcie luki bezpieczeństwa w kartach komunikacyjnych systemu ControlLogix i kontynuacja usuwania przecieków w pasie drogowym. W tych godzinach kierowcy przez Świnę mogli się przedostać promami Bielik w ramach przeprawy "Warszów".

Tunel pod Świną łączy wyspę Wolin z wyspą Uznam, na której znajdują się centrum administracyjno-usługowe i dzielnica nadmorska Świnoujścia. Kluczowa dla mieszkańców i turystów inwestycja została oddana do użytku 30 czerwca. Koszt budowy tunelu przekroczył 900 mln zł, z czego prawie 775,7 mln to dofinansowanie z UE (85 proc.). Resztę, inwestor Gmina Miasto Świnoujście, dołożył z własnego budżetu.

Już wcześniej zamykali tunel

Tunel był już czasowo zamknięty pod koniec lipca i na początku sierpnia. – Powody wyłączenia to wymiany oprawy oświetleniowej na wjeździe do tunelu po stronie wyspy Uznam, testy systemu nagłośnienia, czyszczenie i kontrola koszy kanalizacji deszczowej, kontrola pompowni oraz filtrów, oraz przeglądy i konserwacja urządzeń, oraz elementów tunelu – tłumaczył w lipcu Jarosław Jaz z Urzędu Miasta w Świnoujściu.

W odpowiedzi na pytania money.pl Jaz przyznał, że zamknięcie nie było planowane przed otwarciem tunelu pod koniec czerwca. - Ale w protokole przejęcia do eksploatacji tunelu wykonawca zastrzegł sobie możliwość cotygodniowych nocnych wyłączeń tunelu z eksploatacji do prowadzenia prac serwisowych - zaznaczył rzecznik.

d1ev3k5

Zapytaliśmy o sprawę braku informacji o zamknięciu tunelu świnoujski Zarząd Dróg Miejskich, który zarządza obiektem. Odpowiedź opublikujemy, gdy tylko ją dostaniemy.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d1ev3k5
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1ev3k5