UOKiK: reklamy Simplusa i 36,6 wprowadzały klientów w błąd

Prezes UOKiK uznał, że reklamy należących do Polkomtela telefonii prepaid "36,6" i Simplus wprowadzały klientów w błąd - podał we wtorek UOKiK. Urząd nałożył na operatora telefonii komórkowej ok. 4,5 mln zł kary. Spółka odwołała się od decyzji Urzędu do sądu.

UOKiK: reklamy Simplusa i 36,6 wprowadzały klientów w błąd
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

12.02.2013 | aktual.: 12.02.2013 11:06

Sprawa dotyczy kampanii reklamowych 36,6 oraz Simplusa z 2009 r. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie w grudniu 2010 r. i po analizie uznał, że informacje umieszczone m.in. w ulotkach, spotach telewizyjnych oraz na plakatach i billboardach wprowadzały w błąd ws. opłat za połączenia.

Jak poinformował UOKiK, w reklamach operator podkreślał, że cena połączenia telefonicznego do wszystkich sieci wynosi 29 groszy za minutę, a jednocześnie w tych samych przekazach w sposób nieczytelny podawał, że promocją nie jest objęta jedna z sieci komórkowych.

Zdaniem Urzędu informacje na temat wyłączenia z oferty jednego z operatorów były podane w sposób nieprecyzyjny, trudny do odczytania przez konsumenta - ze względu m.in. na wielkość czcionki - i uniemożliwiły zapoznanie się z rzeczywistymi warunkami.

UOKiK zaznaczył też, że w przypadku oferty 36,6 operator nie poinformował, że atrakcyjna cena obowiązywała jedynie do wybranych przez użytkownika numerów sieci stacjonarnych i komórkowych po ich wcześniejszym odpłatnym ustaleniu.

Prezes UOKiK uznała, że spółka Polkomtel reklamując swoje usługi telefonii prepaid wprowadziła konsumentów w błąd i za stosowanie niezgodnych z prawem praktyk nałożyła na operatora karę w wysokości 4 mln 494 tys. 233 zł. Jak podał Urząd, decyzja nie jest prawomocna, a spółka odwołała się już do sądu.

Źródło artykułu:PAP
uokikpolkomtelreklama
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)